0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش معلمان در مشارکت دانش آموزان در کلاس
نویسندگان :
صغرا شوریده
1
زیبا محمدی
2
سکینه مختاری
3
1- دانشگاه پیام نور دزفول
2- دانشگاه آزاد دزفول
3- دانشگاه آزاد دزفول
کلمات کلیدی :
مشارکت دانشجویی،رفتاری،عاطفی،شناختی،دبیرستان،آموزش و پرورش
چکیده :
مشارکت دانشآموز یک سازه انعطافپذیر و چند بعدی در نظر گرفته میشود که سه بعد مشارکت رفتاری، عاطفی و شناختی را با هم ترکیب میکند. مهم تر از همه، ادبیات درک درستی از چگونگی تأثیر معلمان بر مشارکت دانشآموزان را نشان میدهد، و نقش معلم را در حصول اطمینان از اینکه دانشآموزان قادر به تجربه مشارکت معنادار هستند، برجسته میکند. این بررسی شامل چارچوبهای آموزشی استرالیا است و تأثیری که ممکن است بر تدریس به عنوان یک حرفه داشته باشد را در نظر میگیرد. همه مناطق در چارچوب هایی هستند که به مشارکت و رفاه دانش آموزان می پردازند. با این حال، تغییرات در اصطلاحات، ساختار و تعریف، درک واضح آنچه برای حمایت از مشارکت دانشآموز در سطح ملی سازگار است را برای حرفه معلمی چالش برانگیز میسازد. تحقیقات نشان داده است که معلمان تمایل دارند تا مفهومسازیهای کاملاً متفاوتی از مشارکت دانشآموزان داشته باشند، آموزش های تعامل موثر در کلاس درس و همچنین از استراتژیهای مشارکتی که اغلب بر خلاف این مفهومسازیها هستند، به عنوان یک ساختار سهبعدی، همراه با تعاریف و استراتژیهای مبتنی بر تحقیق برای حمایت بیشتر از مشارکت، اطلاعرسانی و آموزش متخصصان برای اجرای آن است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
الگوهای تدریس کارآمد با رویکرد شناختی برای آموزش مجازی علومتجربی: یک مطالعه پدیدارشناسی
محمد دلاور - فاطمه احمدی - فریده حمیدی
رابطه عزت نفس و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اهواز
فریده ویسمرادی
استباط پارامترهای توزیع پاراتونمایی بر اساس مقادیر رکورد
علی شعبانی
اثر بخشی روش های بارش مغزی و ایفای نقش در تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان پایه ششم سال 1401-1402
فاطمه سلیمان پور - فاطمه آقاجان زاده - زهرا حسن نیا - مریم سلیمان پور
مزایا و معایب شبکه های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان
عبدالله عزیزی - یاسین خانی - فرهاد ویسی
اثر بخشی آموزش مهارت های روانشناختی بر عملکرد ورزشی
هدیه بهادری - مریم رستم پور - مهدیس دلفان آذری - فاطمه شجاع شفیعی
عوامل موثر در تقویت آموزش املا نویسی دانش آموزان با الگوی تدریس فراشناختی
ملیحه السادات کاشی زاده - مهدی سلیمانپور
طبقه بندی با استفاده از الگوریتم ژنتیک و نرم افزار جهت تشخیص قابلیت انتخاب
شکوفا مستوفی - عطاالله رفیعی باجی گوابر - شیوا عباسقربانی - احمد رشوندی
چگونه توانستم با ایجاد انگیزه دانش آموزان مدارس ناحیه 2 ساری را جذب مرکز پژوهشسرای دانش آموزی کنم؟
فاطمه علی پور زاغمرزی
اثربخشی قصه درمانی بر خودکارآمدی دانش آموزان مقطع ابتدایی
ضحی معلمی ساروی - منصوره پاکدل - فاطمه اسحقی مله
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0