0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آثار صلح و سازش در جامعه
نویسندگان :
آرمین خزائی
1
آرمیتا خزائی
2
علیرضا باروج کیاکلایی
3
1- دبیرستان متوسطه دوم حاج سالار مفیدی ناحیه 2 ساری ، مازندران
2- دبیرستان متوسطه اول فرشتگان، ناحیه 2 ساری، مازندران ساری، مازندران
3- دبیرستان استعداد درخشان شهید بهشتی چالوس، مازندران
کلمات کلیدی :
صلح،سازش،صلح و سازش
چکیده :
صلح جوهر اصلی قطع هر گونه تشاجر است. با ایجاد بستر صلح و سازش در حل اختلاف فیمابین میتوان با حفظ ارزشهای انسانی به نیکو کردن رابطه نادرستی که بین اشخاص یا گروهها پدید آمده و برطرف کردن تیرگی روابط بین آنها پرداخت. بههمین دلیل، هدف پژوهش حاضر بررسی آثار صلح و سازش در جامعه بوده است. از اینرو، بهشیوه کتابخانهای و مراجعه به بانکهای اطلاعاتی به مرور مفاهیم و مطالب پیرامون صلح و سازش پرداخته شد. نتایج پژوهش نشان داد که اثر مهم صلح و سازش، حل و فصل اختلافها و دعاوی میان افراد در زمینههای معینی است. صلح و سازش همچون داوری و دادرسی (قضاوت) به دعاوی پایان میدهد و از اینراه پیوندهای مادی و معنوی بین افراد را که بهعلت بروز اختلاف دچار اختلال شده، تعادل و تداوم میبخشد و به ایجاد تعادل و آرامش مورد نیاز جامعه تا اندازهای یاری میرساند. فضای دوستانه و مسالمتآمیزی که درنتیجه اعمال شیوه مذاکره ـ مصالحه ایجاد میشود، به تحکیم روابط بین دو طرف دعوا و تداوم همکاری آنها برای رفع اختلاف کمک میکند و تحقق اهداف آنان را ممکن و عملی میسازد. در هر صلح و سازشی یا حق موجود اعلام میشود یا حقوق ادعایی مورد اختلاف، با توافق و رضایت طرفین، تعدیل میشود و طرفین اختلاف از راه نشان دادن گذشتهای متقابل یا مبادله امتیازها بهمنظور خود دست مییابند. بنابراین، احساس امنیت و آرامش که نتیجه زایش روابط انسانی بر اثر صلح و سازش است، در میان آحاد جامعه نمود مییابد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستیم با رویکرد آموزش پژوهش محور، ضعف مطالعه و کتابخوانی دانش آموزان را بهبود بخشیم.
لیلا گرایلی افرا - زلیخا گرایلی افرا - بنفشه زارعی - سمانه شریف زاده
تأثیر آموزش ارزشهای زندگی بر سلامت روان و رشد اجتماعی کودکانه پیش دبستانی
مریم قمی اویلی - الهه صادق کوهستانی - زینب منصور لکورج - پریسا آهنگری
مدیریت تعارض وحل مسئله درمدرسه
سیده رقیه عبدی کوهی خیلی
بررسی تاثیر بازی درمانی گشتالتی بر انزواطلبی دانش آموزان
زهرا عباسی کلان - عارفه صادقی
درس پژوهی و کارکرد آن در یادگیری فعّال دانش آموزان
مریم حسین پور
بررسی میزان اثرگذاری سواد اطلاعاتی معلمان از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود روش های تدریس درس شیمی (با محوریت معلمان شیمی آموزش و پرورش مهرستان)
هدی منصوری
بررسی تاثیر آموزه های دینی بر رضایت از زندگی و پیشگیری از طلاق در زوجین
نسرین جهانگیری مغانلو - خدیجه کرد
بررسی اثربخشی آموزش رسم آرایش الکترونی بور بر محتوای کتاب شیمی دهم
علیرضا ناصری مود
نقش آموزش و پرورش در تربیت دینی دانشآموزان
اکرم میرمحمدی
بررسی انواع راهبردهای تدریس در کلاسهای چندپایه
مریم رضائی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0