0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ادغام توسعه پایدار در برنامه درسی
نویسندگان :
معصومه ریحانی شیروان
1
سکینه صالحی
2
کبری زهرایی
3
1- اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی
2- اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی
3- آموزش و پرورش خراسان شمالی
کلمات کلیدی :
توسعه پایدار،محیط زیست،برنامه درسی
چکیده :
هدف این پژوهش ادغام توسعه پایدار در برنامه درسی می باشد . در ابتدا به بررسی مفهوم و معنا توسعه پایدار پرداخته شد و سپس برنامه درسی و ادغام آن با توسعه پایدار بررسی شد . در این میان اهمیت بررسی توسعه پایدار بر مبنای برنامه درسی انجام شد .مقوله برنامه درسی برخاسته از پارادایم توسعه پایدار و ناظر بر توسعه متوازن اقتصادي، اجتماعی و زیست محیطی جوامع است. می توان گفت که برنامه درسی که فلسفه آن مبنای عقلانیت جوهري و تفکر سیستمی است و با بهره گیري از رویکرد میان رشته اي در آموزش و پژوهش ، به صورت فراکنشی به شناسایی و حل مشکلات جوامع بشري اقدام می کند و مقصد نهایی آن تحقق توسعه پایدار براي نسلهاي کنونی و آینده است. توسعه پایدار در برنامه درسی به معنای حفظ زندگی برای همه نسل های آینده به عنوان مهمترین هدف یادگیری در برنامه درسی ما است. اگر پیامدهای وخیم عدم آموزش برای پایداری توسط صاحبنظران این حوزه تشخیص داده شود به این نکته پی خواهند برد که ، ادغام توسعه پایدار با برنامه درسی برای آموزش و پرورش در هر جامعه ای لازم است .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر اعتیاد به کار بر تعلق خاطرکاری معلمان
مهگل نیایش
تاثیر هویت سازمانی بر موفقیت در کار (مورد مطالعه: بخشداری های غرب مازندران)
مهدی صادق کوهستانی
بررسی و ارزیابی توسعه آموزشی معلمان در آموزش و پژوهش
زینب منتظری - امین منتظری
بررسی تاثیر آموزش های مجازی بر سواد آموزان(مطالعه موردی مردان و زنان سواد آموز آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان)
اسماعیل جمالزهی
تحلیل محتوای کتب پیش از دبستان بر اساس مولفه های هویت ملی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش
علی حبیبی - مصطفی حاج محسنی - نفیسه زاهدی اول - محمدعلی ابراهیمی دوست
مروری کوتاه بر نانوکاتالیزگرهای فلزی در واکنش تخریب یا احیاء رنگهای آلی آلایندهی محیطزیست نظیر 4-نیتروفنول، متیلن بلو و کنگو رد
فاطمه کریمی - سعیده کریمی
تحلیلی بر مهارتهای ارتباطی معلمان در آموزش
انسیه عالمی - فریبا طیبی مقدم
شیوه های نوین تدریس و تاثیر آن بر آموزش و یادگیری
سمیرا نیک طینت ایرج
ارزیابی نقاط ضعف و ارائه استراتژی مؤثر در ارائه خدمات به کشاورزان در جهاد کشاورزی شهرستان شیروان
صغری رضازاده یامی - فریمان ابراهیمزاده - احمد باغی
نقش رابطه والد فرزندی بر سازگاری اجتماعی در دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری شهر گناباد
اعظم فولادی شهری - مجید علیجان نوده پشنگی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0