0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیلی بر مهارتهای ارتباطی معلمان در آموزش
نویسندگان :
انسیه عالمی
1
فریبا طیبی مقدم
2
1- آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری
2- آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری
کلمات کلیدی :
مهارت های ارتباطی،ضرورت،معلمان،آموزش
چکیده :
در دنیای متغیر امروزی تنها سازمان هایی می توانند به حیات خود ادامه دهند که روابط مناسبی داشته باشند و با چشم اندازی روشن به سمت اهداف خود حرکت کنند. در امر تعلیم و تربیت معلمان برترین نقش را برعهده دارند و به مثابه نقطه آغاز تحول در آموزش و پرورش به شمار می آیند. معلمانی که با فرایند مهارت های ارتباطی و انسانی آشنایی داشته باشند با عوامل سازمانی و مدرسه ای بخصوص دانش آموزان همدلی بهتری دارند و همچنین حمایت عاطفی مناسبی به عمل می آورند که در نهایت به یادگیری پایه ای آنها کمک می کند. در این مطالعه ابتدا به بیان مفهوم مهارتهای ارتباطی به طور کلی و سپس به اهمیت و ضرورت برنامه ریزی به عنوان کلید موفقیت سازمان های آموزشی و مفاهیم و مراحل مربوط به آن پرداخته شده است. در پایان با توجه به مطالب ذکر شده توصیه های کاربردی جهت ضرورت وجود و نقش مهارتهای ارتباطی معلمان در آموزش ارایه گردیده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مدیریت مدرسه و بسترسازی جهت تحول مدرسه
میترا یوسفی - محمد اسماعیلی
شِما و نِمای ارزشیابی تجربه شده تا احیای اصول ارزشیابی در مبانی نظری سند تحول با بازی
عاطفه مجدی کفشگری - مریم گلبراری - فاطمه پور عباس قاجاری
اولویتبندی عوامل مؤثر بر موفقیت المپیاد ورزشی درون مدرسهای
مژگان رعنایی - امین امانی
ایجاد علاقه مندی به درس تربیت بدنی در دانش آموزان پس از کرونا (مطالعه موردی: مقطع متوسطه شهرستان رودبار)
فریبرز درویشی هرزویلی - مونا قلی پور
ماهیت دعا از دیدگاه مولانا
نگار رشید
پیش بینی رابطه ی بین اشتیاق تحصیلی و تجربه ی یادگیری دانش آموزان پسر دوره ی دوم ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی 98-1397
آرش ابراهیم زاده - یوسف ساداتی - محمدعلی محجرخیری
ارتباط بهداشت و سلامت روانی معلمان تربیت بدنی استان مازندران
سیده معصومه مهدی زاده - مهتاب سمیعی
اثر بخشی نقش و جایگاه مدیریت شهری درتوسعه فضای های سبزشهری نمونه موردی: شهرفریدونکنار
شکرالله جعفری - محمدظاهر محمدی
رابطه بین آوای سازمانی و جامعهپذیری سازمانی (مورد مطالعه: آموزگاران دبستانهای شهرستان سوادکوه)
خدیجه علی آبادی درونکلا - مرضیه نیازآذری
چگونه توانستم دانش آموزم به نام مریم را به محیط کلاس ومدرسه علاقمند کنم
پریسا براتی - صدیقه حسین پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0