0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی و ارزیابی توسعه آموزشی معلمان در آموزش و پژوهش
نویسندگان :
زینب منتظری
1
امین منتظری
2
1- آموزش و پرورش تنکابن
2- دانشگاه آزاد تنکابن
کلمات کلیدی :
تعلیم و تربیت،بهینه سازی،آموزش و پژوهش.
چکیده :
معلمان به دليل نقش و اهميتي كه در فرآيند تعليم و تربيت دارند ، از اركان اصلي آموزش و پرورش به شمار مي روند و بايد مشاركت آنان در برنامه ريزي هاي تربيتي و آموزشي و اداري مورد تشويق و تأكيد قرار گيرد . آشنايي معلمان با خصوصيات و نيازهاي روان شناختي و تربيتي دانش آموزان و تسلط تخصصي آنان بر محتواي دروس ، برنامه ريزي آموزشي و روشهاي ياددهي و يادگيري و شناخت از مسايل و مشكلات و نيازهاي اجتماعي از جمله عواملي هستند كه گروههاي آموزشي و مشاركت معلمان را در برنامه ريزي آموزش و پرورش و بهينه سازي جريان تعليم و تربيت توجيه مي كند .از طرفی نیاز به نظارت و راهنمایی آموزشی در همه زمینه های مربوط به فعالیتهای تدریس و یادگیری اجتناب ناپذیر است این نیاز به ویژه زمانی که آموزش و پرورش دستخوش تغییرات و تحولات بنیادین می گردد بیش از هر زمان دیگری احساس می شود . نظارت و راهنمایی آموزشی به طور رسمی حل و فصل مسائل و مشکلات آموزشی معلمان ، اصلاح فرآیند تدریس و یادگیری و ارتقای کیفیت عملکرد معلمان و در نتیجه دانش آموزان است جلوگیری از اتلاف وقت ، کاهش افت آموزشی و اصلاح و بهبود آموزشی هدف اصلی نظارت و راهنمایی آموزشی است. در این تحقیق به بررسی و ارزیابی توسعه آموزشی معلمان در آموزش و پژوهش پرداخته می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل محتوای کتاب بخوانیم مقطع پنجم ابتدایی بر مبنای پرورش تفکر انتقادی دانش آموزان
زینب کیاحسینی
بررسی تأثیرآموزش ترکیبی بر بهبود عملکرد درس ریاضی دانش آموزان هنرستانهای فنی وحرفه ای وکاردانش ناحیه 2 شهرستان ساری
پارمیس نوائی - پریوش دیوسالار مهاجر
اقدام پژوهی،چگونه توانستم مشکل املا دانش اموز پایه اول ابتدایی مدرسه صائب شهرستان نوشهر را بهبود بخشم؟
رویا شکاری - فاطمه اسحاق نیموری
چگونه توانستم علاقه به نظم پذیری را در دانش آموزان پایه پنجم شهید اکبر پور ساری نهادینه سازم
سعید شعبانی آستانی
مدلسازی تاثیر بازارپردازی بر رضایت مشتریان باشگاههای خصوصی شهر کرکوک
سیدحسین علوی - محمود علی احمد خلف
مفهوم پردازی یادگیری ترکیبی با رویکرد تحول دیجیتال در آموزش
هایده پورشعبانی - ژاله متاجی - فائضه پورشعبان
تبیین فرایند جانشین پروری در مدیران مقطع متوسطه اول شهرستان ساوه
منصور اسدی - فرزانه رحیمی
قوت وضعف های آموزش الکترونیکی در دوران کرونا
سید محمد علی میرجلیلی - امیرحسین بنازاده
درس پژوهی تلفیقی عربی وریاضی بارویکرد STEM
اکرم واعظیان - نادره حمیدی
مدل مفهومی برنامه ریزی فضایی شهری با تاکید بر مفهوم شهر حساس به آب
عارفه اسلامی - محمدرضا حق جو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0