0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونگی مدیریت مدرسه با روش مدیریت جامع مدرسه
نویسندگان :
ملیحه صادقی
1
ابراهیم صادقی
2
1- مدرس دانشگاه- دبیر آموزش وپرورش شهرستان آمل
2- مربی و عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی.
کلمات کلیدی :
کلید واژگان: مدیریت ، کلاس ، شیوه های نوین ، پیشرفت تحصیلی.
چکیده :
دیدگاهها و نظرات متفاوتی در مورد مدیریت مدارس وجود دارد. برخی از مدیران مدارس ریشه بسیاری از مشکلات و راه حل های مدارس را در کمبود سرمایه ملی، مقدمات تجهیزاتی و نیروی انسانی و بودجه آن می دانند. گروهی دیگر از مدیران اعتقاد دارند که تمرکز خود را به میزان وروردی مدارس گذاشته اند، اگر چه توجه به منابع موجود در ورودی های سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است اما باید به فرایند سیستم توجه بیشتری معطوف داشت. در مدیریت جامع که خود نتیجه مدیریت فرایندمحور است تلاش می شود برنامه ریزی اصولی و پایه ای را وارد برنامه ها و رفتارهای روزانه مدارس کند. در این روش که به مشارکت همه کارکنان تاکید می شود، روش ها، ابزار و مدل های مناسبی برای بهبود بخشیدن به کیفیت کار مدرسه به مدیران و کارکنان ارائه می دهد که لازم است مدیران و کارکنان با آموزش این شیوه ها تغییرات عمده ای را در روشهای کاری خود به وجود آورند و همزمان با این تغییرات برنامه ریزی مناسبی را اجرا نمایند .در این مقاله سعی شده است چگونگی مدیریت مدرسه از دیدگاه های جدید و نوین مورد بررسی قرار گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پژوهش مقایسه شادکامی، امید به زندگی و خودکارآمدی دبیران زن بازنشسته تربیتبدنی و غیرتربیتبدنی
فرحناز نجف پور - حسن علی خانی
تاثیر کارایی مدیریت کلاس درس با ویژگی های معلمان.
سارا نظام پرست - نفیسه امین
واکاوی یادگیری الکترونیکی وتأثیر آن در ارتقا و تضمین کیفیت آموزش: یک مطالعه مروری
مهدی حاجی زاده - احمدرضا اوجی نژاد - لیلا بهزادی - الهه کشاورز
لایه های فناوری اینترنت اشیاء و امنیت در سطوح مختلف آن
سمیه عسکرپور - منیره آل طه - زهرا محمدی گیسکی
اثربخشی طرحواره درمانی در مادران دانشآموزان بر اختلال پرخاشگری آنان
معصومه یوسف رشیدی - فاطمه شمس ناتری - سکینه شمس ناتری
واکاوی اهمیت مدیریت روابط عمومی و ضرورت آن در آموزش و پرورش
عاطفه منفرد سرخرود
بررسی نقش خانواده های الگوهای تدریس در پرورش مهارت های تفکر
نگین توماج - حصل کاظمی
تاریخ ریاضیات؛ ظرفیتی مغفول در آموزش ریاضی
امیرحسین مهری - محمدجواد اسلامپور - مهدیه اجدادی
"The Application of Artificial Intelligence in Solving Mathematical Problems: Revolutionizing the Approach to Mathematical Computation"
Hossin Salmani - Ghorban Ghasemi
چشم اندازهای آینده کلاس درس
سمیرا حسن زاده - زبیده احمدی - سیده زهرا میربابایی - فاطمه شاکری - مهتابه اسمعیلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0