0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
واکاوی یادگیری الکترونیکی وتأثیر آن در ارتقا و تضمین کیفیت آموزش: یک مطالعه مروری
نویسندگان :
مهدی حاجی زاده
1
احمدرضا اوجی نژاد
2
لیلا بهزادی
3
الهه کشاورز
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
4- دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
کلمات کلیدی :
یادگیری الکترونیکی،افزایش کیفیت کنترل،تضمین کیفیت آموزش
چکیده :
همگام با تحولات جهانی در حوزه فناوری و آموزش؛ اکثر مراکز دانشگاهی در ایران نیز مرکز یادگیری الکترونیکی را در مجموعه خود تشکیل داده اند؛ چرا که دانشگاه ها به دنبال راهی برای افزایش تعداد دوره ها و رشته های خود هستند تا بتوانند به نیازهای دانش پژوهان در هر مکان و زمانی پاسخ دهند. در یک نظام دانشگاهی کیفیت یادگیری، یک موضوع اساسی است، چرا که اگر کیفیت این آموزش و یادگیری پایین باشد به معنای این است که دستاورد چندانی به دست نیامده است. از جمله اهداف مهم یادگیری الکترونیکی افزایش کیفیت است که این موضوع در دانشگاه ها به یک امر مهم تبدیل شده است.کاری که به وسیله آن کیفیت برنامه های یادگیری الکترونیکی افزایش یابد و بتوان به نیازهای دانش پژوهان پاسخ داد. پژوهش حاضر با هدف واکاوی یادگیری الکترونیکی وتأثیر آن در ارتقای کیفیت آموزش به روش مرور کتابخانه ای و تحلیل محتوای نظری و پژوهشی موجود در این حوزه انجام پذیرفت. نتایج حاکی از آن است که با توجه به اهمیت و نقش مهم آموزش الکترونیکی در افزایش کیفیت آموزش عالی، برنامه ریزان، دست اندرکاران و مدیران مربوط به مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها علاوه بر ارزیابی واحدها و واحدهای آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و واحدها و فرصت ها، باید آموزش الکترونیکی را نیز ارزیابی کنند و نقاط قوت و ضعف این قسمت از دانشگاه خود را بشناسند و نقاط ضعف را تقویت کنند تا شاهد پویایی و ارتقای کیفی مراکز آموزش عالی بود. بدون شک اجرای ارزشیابی در حوزه یادگیری الکترونیکی در مراکز آموزش عالی در کنار سایر گروه های آموزش عالی به پیشرفت و ارتقای کیفی دانشگاه ها و در نهایت توسعه پایدار جامعه کمک شایانی خواهد کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
فواید اقتصادی آموزش و پرورش
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
توجه به رشد همه جانبه دانش، نگرش و مهارت های دانش آموزان
آرزو موسوی - معصومه همتی زاده - زینب داودی
شاخصه های اخلاق در حرفه ی معلمی از دیدگاه نهج البلاغه
لیلا رمانی
مقایسه تزیین آموزش به روش ترکیبی و سنتی در یادگیری دانش آموزان
خدیجه معصومی فر - سیده زهرا عزیززاده
ارتباط بازی های پرورشی با رشد حوزه های جسمانی، اجتماعی،شناختی و سواد آموزی دانش آموزان پیش دبستانی ناحیه 2 شهرستان ساری
اسحق علی خطابی - فاطمه دهقان - ذوالفقار شفیعی - سید عبدالحسین علوی
فنآوری های نوین و تاثیرات شگرف آن برآموزش و تدریس اثربخش
زهرا کاظمی
آسیب شناسی رسانه های دیداری شنیداری و نرم افزارهای آموزشی در مدارس ابتدایی آمل –
مریم فروتن نیاکی
بررسی تاثیر الگوی بارش مغزی بر خلاقیت ریاضی دانش آموزان
فاطمه یوسف زاده درزی
پژوهش وشناسایی علل افت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه اول با استفاده از الگوریتم های پیش بینی کننده هوش مصنوعی
اعظم کرمی بیارجمند - علی اکبر نقابی
بررسی رابطه امید با سلامت روانی معلمان شهرستان محمودآباد
مریم توکلی - مهسا بیشه کلایی - سمانه شاه حسینی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0