0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم دیرآموزی دانش آموز پایه پنحم ابتدایی در درس فارسی را به کمک روشهای اصلاحی بهبود بخشیم؟
نویسندگان :
گلناز محرابی
1
مینا محمدی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر
2- حوزه علمیه خواهران
کلمات کلیدی :
دیرآموزی،هوش مرزی،املا،روخوانی
چکیده :
کودکان دیرآموز تنها در حیطه مهارتهای تحصیلی دارای عملکردی محدودتر و ضعیفتر نسبت به همسالان خود هستند و در سایر رفتارهای انطباقی و سازشی فاقد هرگونه نقص قابل ملاحظه ای میباشند و مثل همسالان خود دارای تفاوتهای فردی در حیطه های مختلف رفتاری اند. نتایج و یافته های پژوهش نشان دهنده این است که کودکان دیرآموز توانایی یادگیری مهارتهای تحصیلی ضروری را دارند، اما میزان و عمق یادگیریشان نسبت به متوسط همسالانش کمتر است. به طوری که نمرات هوش کودکان دیر آموز بالاتر از نمرات کودکان عقب مانده ذهنی و پایین تراز کودکان طبیعی می باشد، به همین دلیل به آن ها کودکان مرزی نیز می گویند. از آن جا که تفاوت ظاهری با دیگر کودکان ندارند، تشخیص آن ها تا زمان مدرسه به تاخیر میافتد. در تحقیق حاضر به بررسی مشکلات دیرآموزی روجا، دانش آموز پایه پنجم دبستان، پرداخته شد بررسی اولیه نشان داد این دانش آموز در روانخوانی و املا ضعیف است. نتایج نشان داد بعد از اجرای راهکارهایی چون آموزش خواندن با بازی، گفتن املاهای متنوع و دادن مسئولیت به دانش آموز، پیشرفت خوبی در دانش آموز نشان داد بطوریکه با بهبود روخوانی و املا در دانش آموز همراه بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم از افت تحصیلی دانش آموزم به دلیل فقر اقتصادی جلوگیری کنم.
فاطمه رنجبر خانیمنی - مهری احمدی - مرضیه عباسی - اکبر رستمی
اثر بخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر روی علائم اضطراب سلامت در دوره شیوع بیماری کویید- ۱۹
کاظم دلروز
بررسی آموزش ریاضی در کودکان کم توان ذهنی در مقطع ابتدایی
فاطمه اکبری سکه روانی
کاربردهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه
فاطمه اتابکی - مهدی محمودی
بهبود تدریس مثلثات با رویکرد دست سازه ها
مهناز خنیفر
بررسی عوامل موثر تربیت دانش اموزان در برنامه ی درسی پنهان در بین مدیران شهرستان چالوس به کمک روش آنتروپی
عالیه پیرخندان گل سفید
تحلیل محتوای کتب پایه اول ابتدایی بر اساس مولفه های تفکر فلسفه برای کودکان با تاکید بر نظریه لیپمن
هانیه ایمانی - فاطمه اصغری آقمشهدی - سمانه باکویی کتریمی
نقش فناوری اطلاعات در فرآیند آموزش: چالشها و راهکارها
آناهیتا زکوی - لیلا رضائی
رابطه بین هوش هیجانی با پرخاشگری و تحمل فشار روانی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان ساری
پژمان تقی زاده
دلایل افت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی و علوم
نادره حمیدی - امینه ناندوست کناری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0