0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بهبود تدریس مثلثات با رویکرد دست سازه ها
نویسندگان :
مهناز خنیفر
1
1- آموزش و پرورش خوزستان
کلمات کلیدی :
دست سازه ها ، ادراک محیط کلاس، یادگیری مشارکتی ، عملکرد ریاضی
چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر دست سازه های ریاضی به شیوه مشارکتی بر یادگیری دانش آموزان دبیرستانی،تشویق دانش آموزان به ساخت دست سازه ها برای برخی مفاهیم ریاضی،توجه و تمرکز دانش آموزان به مطالب و مفاهیم مثلثات ،هدایت دانش آموزان به یادگیری مفهومی و بالاخره جلب نظر معلمانی است که به تأثیر این وسایل در آموزش اعتقاد چندانی ندارند. ابتدا دانش آموزان را از اهداف تحقیق آگاه کرده و پس از جمع آوری محتوای مورد نیاز در این بخش نسبت به ساخت دست سازه دایره مثلثاتی اقدام شد. دست سازه های لازم پس از بهبود فنی بازسازی شد.براي تعیین میزان یادگیری مشارکتی دانش آموزان،از پرسشنامه استاندارد «در این کلاس چه می گذرد» (فراسر و همکاران،1996 ) و آزمون محقق ساخته پیشرفت تحصیلی استفاده شد.یافته ها حاکی از آن بود که تدریس مبتنی بر دست سازه بر عملکرد ریاضی، یادگیری مشارکتی و ادراک محیط کلاس دانش آموزان تاثیرگذار بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه بین بیماری کووید 19 و استرس ادراک شده با خودکارآمدی و یادگیری دانش آموزان دوره متوسطه
ایوب بابایی
توانمندسازی معلمان در فرآیند مدیریت آموزشی
فاطمه پاشا - زهرا ردایی - مهدی حسن تبار
آموزش مجازی در دوران کرونا و تکنیک های بهبود آن
فاطمه صادقی ارمی
آگاه سازی دانش آموزان و والدین آن ها از اثرات ابتلای زودهنگام کودکان و نوجوانان به فضای مجازی
زینب بابکی - زهرا قاسم زاده - عسکری دبیدی بهنمیری
بررسی میزان تاثیرگذاری ابعاد ذهن فلسفی مدیران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان زهک بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
محمود سیاسری - سعید سرگزی - فاطمه جهانتیغ
بررسی رابطه انگیزش شغلی و انگیزش ورزشی با نقش میانجی تسهیم دانش در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی
فهیمه هادیان - الهه محمدیان - ملیحه رزم آرا
رابطه بین استرس والدگری و سلامت معنوی
سیدرحمت اله موسوی مقدم - بهشته مرادی - سیده مریم عبداللهی
واکاوی افت و شکست تحصیلی دانشآموزان در میان کانالهای مجازی آموزشی
آمنه فرهادی
نقش و کارکرد بازی و قصه در رشد و تقویت هویت کودکان پیش از دبستان
فاطمه میهن دوست
نقش میانجی تنظیم هیجان در رابطه الگوهای ارتباطات خانواده/ استادان با جرات ورزی در دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان
علیرضا بادله - عبدالواحد صفائی - مهدی نامداری پژمان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0