0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تحلیلی چگونگی نوآوری برنامه درسی در زبان آموزی دوره ابتدایی ایران
نویسندگان :
فاطمه رضایی
1
1- اموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
نوآوري، برنامه درسي، دوره ابتدايي
چکیده :
زبان فارسي کليد فهم متون گوناگون درسي وغير درسي و ابزار مهم برقراري ارتباط با ديگران است. هرايراني باهرگويش محلي ومنطقه اي خاص خود، ازطريق زبان فارسي براي حفظ هويت و مليت خود مي کوشد. بر همين اساس برنامه درسي زبان آموزي در ميان ديگر برنامه هاي درسي دوره ابتدايي از اهميت به سزايي برخوردار است و نه تنها در تحکيم و تثبيت روابط اجتماعي موثر است بلکه يادگيري ساير مواد درسي چون رياضي، علوم، ديني و مطالعات اجتماعي را تسهيل کرده و تعميق مي بخشد. نظام آموزشي به ويژه نظام برنامه ريزي درسي کشور مسئوليت بسيار سنگيني براي تحقق اين اهداف و سياست هاي آموزشي دارد. به اين منظور لازم است برنامه درسي زبان آموزي همواره مورد توجه مسئولان، برنامه ريزان و مجريان آموزشي قرار گيرد. يافته هاي علوم تربيتي به طور عام و علم برنامه ريزي درسي به طورخاص نشان مي دهد که همواره بايد در رويکردها و شيوه هاي زبان آموزي تجديد نظر شود. به کارگيري علمي و عملي اصول و معيارهاي دانش برنامه ريزي درسي در مراحل طراحي، اجرا وارزشيابي، موجب تعادل در سير منطقي آموزش و توسعه و تعميق مفاهيم مورد نظر مي شود. در نتيجه، امکان وصول به هدف هاي برنامه بيشتر شده و محتواي آموزشي با نيازهاي دانش آموزان و انتظارات جامعه هم سو مي گردد. باتوجه به اينکه برنامه درسي آموزش زبان فارسي چند سالي نيست که توليد شده است و کتاب هاي بخوانيم وبنويسيم جايگاه مهمي در يادگيري دانش آموزان دوره ابتدايي پيدا کرده اند، ضرورت دارد مجريان اين برنامه و مراکز مرتبط با آموزش زبان فارسي از ويژگي هاي اين برنامه آگاهي بيشتري کسب کنند. بکارگيري علمي و عملي اصول ومعيارهاي دانش برنامه ريزي درسي در مراحل طراحي، اجرا وارزشيابي موجب تعادل درسير منطقي آموزش وتوسعه وتعميق مفاهيم مي شود و به دنبال آن امکان تحقق اهداف و همخواني محتوا با نياز هاي مخاطبان فراهم مي گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
احسان، مسقط ضمان قهری
سیمین امینی زارع
کاربرد پردازش تصویر در تشخیص و کنترل ترافیک
مهتاب نقیلو - مهسا میرزاعلیلو - حمید بهادر
الگوی استقرار مدیریت دانش در مدرسه مبتنی بر رویکرد لی و چوی
شیما نیک نژاد
رابطه شیوههای فرزندپروری با پرخاشگری دانشآموزان پسر
فرشید خدرلو
بررسی استفاده از فن آوری اطلاعات در تدریس به شیوه نوین
احسان برزگر
پیش بینی انگیزش تحصیلی بر اساس سلامت اجتماعی و تنظیم شناختی هیجان دانش آموزان ابتدایی
عبدالجلال توماج - معصومه خاوند - شیرین پورقاز
مهره ی مغفول برنامه درسی سبز در ساحت های شش گانه ی تعلیم و تربیت
معصومه ریحانی شیروان - نازیاسادات ناصری - محبوبه سلیمان پور عمران
ارتباط سبک دلبستگی و اختلال اضطراب جدایی در دانش آموزان ابتدایی
شهربانو یوسفی - فرشته اشکنانی - فهیمه عالی نژاد - صدیقه اکبری
واکاوی تجارب زیسته دانش آموزان سمپادی در راستای ویژگی های معلم ایده آل
مرضیه صادقی - تینا آقاجانی دوسالده - کوثر مسلمی
نگاهی به برخی اقسام کشتی های تجاری
عرفان بابایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0