0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تدریس زیستشناسی با گیمیفیکیشن: رویکردی نوین در آموزش
نویسندگان :
مریم تقوی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر
کلمات کلیدی :
گیمیفیکیشن،،رویکرد نوین آموزشی،زیست شناسی
چکیده :
با پیشرفت فناوری و تغییر نیازهای آموزشی، روشهای سنتی تدریس بهویژه در دروس مفهومی مانند زیستشناسی، نیاز به بازنگری دارند. گیمیفیکیشن (Gamification) یا بازیوارسازی، بهکارگیری عناصر بازی در محیطهای غیربازی، یکی از رویکردهای نوین آموزشی است که میتواند یادگیری را جذابتر، انگیزشیتر و تعاملیتر کند. در آموزش زیستشناسی، که شامل مفاهیم پیچیده و گستردهای مانند ژنتیک، فیزیولوژی و اکولوژی و ... است، گیمیفیکیشن میتواند به درک بهتر دانشآموزان کمک کند. این مقاله به بررسی کاربرد گیمفیکیشن در تدریس زیستشناسی میپردازد و مزایا، چالشها و راهکارهای اجرایی آن را تحلیل میکند. کلمات کليدي: گیمیفیکیشن، رویکرد نوین آموزشی، زیست شناسی
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
روش های مقابله با حملات کرم چاله در شبکه های حسگر بیسیم
لیلا رضایی - کبری رضایی - خدیجه ابراهیمی نیاک - وجیهه نیکو
اثربخشی روش های آموزشی ادراکی حرکتی بر بهبود عملکرد عصب روان شناختی دانش آموزان دارای اختلال های یادگیری غیرکلامی
مریم فلاح پور - فرشته باعزت
چگونه توانستم اعتماد به نفس سینا دانشآموز پایه چهارم دبستان شاهد اکبرپور را تقویت نمایم؟
عارف علیزاده
تحلیلی بر نظریه های یادگیری ریاضی APOS و SOLO
سعید حق جو - ابراهیم ریحانی
بررسی تاثیر آموزش مجازی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی
زهرا عسکری - فاطمه خداوندی - پریسا زارع
تأثیر ارتباط خانواده و مدرسه در پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی
مهجبین محمدی کیادهی - ندا عموزاد
نقش فرهنگ در آموزش علوم تجربی
سیده نازنین فلاح
چالش های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
محمد حسین هادی
بررسی میزان تأثیر رسانه ها بر هویت یابی دانش آموزان پیش دبستانی شهرستان ساری ناحیه یک
طاهره سعادت - ماهدخت ولیپور - فاطمه بابایی - عاطفه یوسفی
نقد بررسی و تحلیل کتاب علوم دوره ابتدایی کودکان با نیازهای ویژه
غزاله دانشور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0