0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آموزش ارزش ها؛عنصر مغفول در پزشکی
نویسندگان :
امیر نهاوندی تکاب
1
1- ازاد تبریز
کلمات کلیدی :
ارزش ها،برنامه درسی پنهان،دانشجوی پزشکی،اخلاق پزشکی
چکیده :
بخشی از رسالتهای مهم نظام آموزش عالی پزشکی در برنامههای درسی رسمی و بخش مهمی از آن، از طریق برنامه درسی پنهان شکل میگیرد. روش این پژوهش کیفی و از نوع پدیدارشناسی که در سال 1402 انجام شده است. جامعه آماری شامل اساتید و دانشجویان سال پنجم و بالاتر رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستند. با شیوه نمونهگیری هدفمند و با مصاحبه با 36 نفر، دادههای این تحقیق به حد اشباع رسید. جهت تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از روش اسمیت استفاده گردید. پس از گردآوری اطلاعات مصاحبه، از چارچوبهای نظری به عنوان راهنمای تحلیل اطلاعات و مقولهبندی استفاده شد. تحلیل کیفی منجر به شناسایی و استخراج 67 مفهوم در 15 طبقه و 5 تم اصلی شد. نتیجهگیری: مؤلفههای برنامه درسی پنهان در پزشکی با اخلاق پزشکی دانشجویان رابطه مثبت دارد و باید مورد توجه جدی دانشگاههای علوم پزشکی قرار گیرد
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
روش های بازی در آموزش دانش آموزان و مزایا و معایب آن
سیده معصومه حسینی فیروز
یادگیری سیار
ملیحه بهزادکلایی - میلاد بهزادکلایی - حمیدرضا محمدی
نقش مدرسه در رشد اجتماعی ومهارت اجتماعی دانش آموزان
احمد کریمی
پیشرفت تحصیلی، تکالیف درسی و یادگیری
خدیجه موسوی - پریا میردار مکاری - فاطمه فتاحیان
امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن
مریم فرج زاده - حسن فریدی - حمیدرضا فریدی
بررسی عوامل موثر بر کاهش تولید پسماند شهری به روش AHP
سجاد صالحی
توسعه مدل مهارت و شایستگی ها در نظام آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی با روش نظریهپردازی رویش نظریه ها
سرور سفیدگر - علیرضا علی احمدی - حسین علی احمدی جشفقانی
بررسی نقش مدارس در توسعه مهارتهای کارآفرینی و تشویق به نوآوری
لیلا جهاندار لاشکی - طاهره سلطانی
بررسی تأثیر افزایش اعتماد به نفس بر کاهش کمرویی در دانش آموزان ابتدایی
اسرا کاویانی چراتی
چگونه میتوانم بدخطی و نادرست نوشتن نوشتار امیر را حل کنم ؟
حامد رمضانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0