0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه مهارت های تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی با سواد سلامت دانشجویان عضو کتابخانه عمومی شهرستان بابلسر
نویسندگان :
نسیمه جهانی
1
1- کتابخانه عمومی
کلمات کلیدی :
مهارتهاي تفكرانتقادي،سواداطلاعاتي،سوادسلامت، دانشجویان، کتابخانه عمومی
چکیده :
مقدمه:دسترسی به اطلاعات معتبرمربوط به سلامت وهمچنین ارزیابی واستفادۀبهینه ازآنهادرراستای تأمین سلامت خودواطرافیان ا زاهمیت ویژه ا ی برخوداراست.اين پژوهش باهدف بررسي رابطه مهارت های تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی با سواد سلامت دانشجویان انجام شد. روشها:اين مطالعه توصيفي همبستگي درسال 1398-99برروي110نفرازدانشجويان عضو کتابخانه عمومی شهرستان بابلسر که به روش نمونه گيري تصادفي ساده و با استفاده ازجدول کرجسی ومورگان86نفرازآنهابه عنوان نمونه انتخاب شدند.ابزارگردآوري داده هاسه پرسشنامه مهارتهاي تفكرانتقادي كاليفرنيافرم (ب) و پرسشنامه سواداطلاعاتي بر پايه شش مهارت بزرگ آيزنبرگ – بركوويتز و پرسشنامۀسنجش سوادسلامت بود. درتحليل داده هاازروش رگرسيون چندگانه خطي و همبستگي ا ستفادهشد. نتايج:ميانگين نمره مهارت هاي تفكرانتقادي دربين دانشجويان عضو کتابخانه 72/16±37/7بود. ميانگين نمره سواداطلاعاتي14/101±41/26بود و میانگین نمره سواد سلامت08/17±172/1 بود. بين مهارتهاي تفكرانتقادي باسواداطلاعاتي و مهارتهاي تفكرانتقادي وسواد سلامت رابطه معنا داری وجود داشت . همچنین بین سواد اطلاعاتی و سواد سلامت نیز رابطه معنا داری وجود داشت. نتايج تحليل رگرسيون نشان دادكه بین مهارت های تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی با سواد سلامت ارتباط معنا داری وجود دارد. نتيجه گيري:يافته هايا ين پژوهش نشان داد بين مهارتهاي تفكر انتقادي وسواداطلاعاتي با سواد سلامت همبستگی معنا داری وجود دارد و با افزایش مهارت های تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی دانشجویان سواد سلامت آن ها نیز افزایش پیدا می کند. لذا طرح ریزی برنامه ای به منظور توسعه و تجهیز امکانات آموزشی در این راستا ضروری است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
الگوی نوین تدریس با رویکرد آموزشی TRIZ
مریم حسین پور
استفاده از همیار معلم در آموزش درس شیمی : بیان یک تجربه
فاطمه قائمی امیری - زهرا قائمی امیری
بررسی اجمالی از درس تربیت بدنی در مدارس، و چالشهای روبروی آن
فهیمه رضائی - احمد فقیه عبدالهی
تاثیر فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی مدارس با نقش میانجی سواد اطلاعاتی(مورد مطالعه: معلمان زن مدارس متوسطه دوم شهرستان محمودآباد)
اکبر رستمی - زین الابدین جعفری - مرضیه زارع - نجمه خاتون حبیبی
مصادیق فناوری در آموزش
سید علی اصغر پرستاران - مریم پرستاران - زینب درویش نوری - رودابه جانعلی پور عمران - فریده برنجی
چگونه توانستم مشکل کمرویی دانش آموز پایه سوم ابتدایی، ساینا، را بهبود بخشم؟
آذر فلاح جلودار
بررسی خلاقیت مدیران در مدریت مدارس
محمد حسن روانخواه - علیرضا بیگی
چگونه توانستم مهارت حـل مسـأله را در دانش آموزم ارتقاء بخشم و ضعف او را در این زمینه کاهش دهم؟
مهران مداح
رابطه بین ویژگی های شغلی و تعهد حرفه ای داوران کشتی استان مازندران
سیدحسین علوی - اباذر اسلامی
معرفی رویکرد نوین یادگیری الکترونیکی مبتنی برموک
حمیده حامی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0