0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر ارتباط خانواده و مدرسه در پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی
نویسندگان :
مهجبین محمدی کیادهی
1
ندا عموزاد
2
1- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
2- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
پیوند با مدرسه،تربیت،خانواده،موفقیت تحصیلی
چکیده :
ساختار خانواده و جایگاه کودک در آن، نقش مهمی در رشد تحصیلی، شخصیتی و تربیتی وی ایفا می کند و اولین پایه های تعلیم و تربیت در خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی گذارده می شود. بر اساس مفاهیم مشارکت خانواده، خانواده به عنوان واحدی می باشد که در پیشرفت آموزشی و تربیت دانش آموزان نقش مهمی ایفا می کند. علاوه بر خانواده، نظام آموزشی یعنی مدرسه نیز می تواند در جهت گیری تربیتی تأثیرگذار باشد. در واقع، خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل هم می باشند. بدون شک معلمان به عنوان مهمترین سرمایه های مدرسه نقش اساسی در بهبود فعالیت های آموزشی و پرورشی ایفا می نمایند. در این مطالعه مروری، پس از بررسی مطالعات پیشین مشخص شد که تأثیر خانواده ها و مدارس در همکاری و ارتباط با همدیگر، در رشد شخصیتی و تربیتی دانش آموزان بیشتر پدیدار می شود. در پایان با ارائه پیشنهاداتی سعی گردید سازمان ها و مؤسسات آموزشی، زیرساخت های لازم را جهت تقویت ارتباط خانواده و محیط آموزشی ایجاد نمایند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه تعهد سازمانی و سلامت روانی با نقش واسطهای سیستم مدیریت ایمنی در کارکنان شهرداری قم
احسان خوش حرف
سنتز و بررسی ساختاری نانو کامپوزیت N-TiO2/PVP/Collagen از استحاله دریایی
سیده الهه حسینی دوابی - محدثه مهدی زاده - نرجس احمدزاده
Solving nonlinear programming optimization problems using the grasshopper optimization algorithm
Sayyed masood Zekavatmand jazy - Javad Vahidi - Mohammad bagher Ghaemi
بررسی تأثیر تدریس به شیوة همیاری بر یادگیری دانش آموزان پایه دهم در درس شیمی
فاطمه قائمی امیری
نحوه ی مدیریت کلاس های چند پایه ی ابتدایی
عبدالله عزیزی
شناسایی مزایا و کاربردهای آموزش چند رسانه ای برای کیفیت بخشی به آموزش در مدارس
هدایت تازش - مهدی محمودی
تأثیر هوش مصنوعی بر میزان خلاقیت دانشآموزان متوسطه اول
مریم یعقوبی - فاطمه احمدیان
تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر خودکارآمدی، تنظیم شناختی هیجان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
مهسا بهمن نیا - ماندانا محمودجانلو
بررسی رابطه بین ارزشیابی مستمر با موفقیت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم
مهسا غلامحسین زاده - سحر کاوه
تبیین مولفه های سلامت معنوی معلمان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
پروانه مهرجو - زهرا آمده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0