0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم با آگاهی سازی آسیب های ارتباط ودوستی با جنس مخالف درفضای مجازی (تلفن همراه )رادر دانش آموزان کلاس (مریم 2) پس از کرونا وبازگشت به مدرسه کاهش دهم ؟
نویسندگان :
زهرا منوچهری
1
پرویز نیک روش
2
1- پیام نور واحد جوانرود
2- ازاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
کلمات کلیدی :
آگاهی سازی،ارتباط ودوستی،جنس مخالف،فضای مجازی،دانش آموزان
چکیده :
امروزه دوستی در فضای مجازی به یک سرگرمی برای جوانان وبه خصوص نوجوانان تبدیل شدهاست.متاسفانه استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی باعث شده است تا ازاین فضاهای مجازی به عنوان بستری برای دوست یابی استفاده کنند. دنبال کردن صفحهی شخصی، لایک کردن، نظر دادن به مطلب ارسال شده درشبکههای اجتماعی ویا دریافت وارسال یک پیام خصوصی در این شبکههامیتواندنقطه شروع یک آشنایی ودوستی اینترنتی باشد. متأسفانه این روشهاامروزه ازنظر بخش قابل توجهی ازنوجوانان وسیله مناسبی برای برقراری یاآشنایی ارتباط باافراد مختلف به شمارمیرود و حتی برای انتخاب شریک زندگی خود هم به آن متوسل میشوند. استفاده افراطی دانش آموزان از فضای مجازی به بهانه آموزش مجازی در دوران کرونا سبب شد که در دوران پسا کرونا نیز این استفاده افراطی ادامه داشته باشد .این مسئله در حالی است که دانش آموزان ایرانی تا قبل از شیوع ویروس کرونا به هیچ عنوان آموزشهای لازم جهت استفاده صحیح از فضای مجازی را در مدارس دریافت نکرده بودند . عده ای اعتقاد دارند به دلیل تغییر جوامع و روش های ارتباطی جدید می توان از شبکه های مجازی به عنوان یک روش ارتباطی استفاده کرد. اما عده ای دیگر بر این عقیده هستند که فضای مجازی می تواند آسیب های متعددی داشته باشد و افراد به راحتی می توانند با یک هویت جعلی روش های فریب کارانه خود را پیش بگیرند. بنا براین پژوهش حاضر باهدف آموزش وترغیب دانش آموزان به استفاده صحیح از فضای مجازی ورعایت حدود استفاده از آن در دوران پسا کرونا اجرا شده است .پژوهش حاضر توصیفی از نوع اقدام پژوهی بود .جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان ناحیه 3شهر کرمانشاه بود که ازاین تعداد35نفر دانش آموزپایه نهم آموزشگاه ترنم به شیوه نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند .جهت گرد آوری اصلاعات مورد نیاز 1-مشاهده رفتار دانش آموزان در کلاس درس 2-مشاهده ومقدار حضور در شبکه شاد 3-صحبت با والدین در مورد چگونگی ومیزان استفاده دانش آموزان از فضای مجازی 4-صحبت با مشاور آموزشگاه وکادر آموزشی مدرسه استفاده شد پس از تجزیه تحلیل اطلاعات گرد آوری شده وبا کمک متخصصان راهکارهای تربیتی وعملی ارائه شد وبه کمک کادر آموزشی ومشاور مدرسه وهمکاران واولیا برای برای دانش آموزان سال سوم (مریم 2) به اجرا در آمد وپس از گذشت 7ماه از اجرای این راهکارها نتایج (شواهد 2) ومقایسه آن با (شواهد 1)نشان دادکه راهکارها وآموزشهای ارائه شده به دانش آموزان ووالدین کاملا تاثیر گذاربوده واین آموزشها باعث استفاده صحیح از فضای مجازی ورعایت حدود استفاده از آن در دانش آموزان شده است .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بحران کرونا و تأثیر آن برآموزش ریاضیات
مریم قیومی - محمد جواد اسلامپور - مهدیه اجدادی
مدل انگیزش ورزشی با تاکید بر لذت ورزشی کشتی گیران استان مازندران
فریده اصغری - احمد غضنفری - طیبه شریفی - رضا احمدی
نقش رهبری زهرآگین مدیران بر تعهد سازمانی و عملکرد شغلی معلمان دورهی ابتدایی
میترا شیره - اسرین توانا - کوثر عبداللهی - نیان حسینی - تریفه شاکری
واکاوی آراء و دیدگاه آرﺗﻮر داﻧﺘﻮ بر هنر معاصر
سمیه صادقی
شیوه نوین مدیریت در کلاس درس
اسفندیار نظری
تاثیر سلامت سازمانی مدارس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از دیدگاه معلمان شهرستان چالوس
مهرزاد باروج کیا کلایی - بهناز شاه بیگی گیل کلایی
بررسی آمادگی جسمانی و ابعاد کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه شمال آمل
اکبر رستمی - سید حسین علوی - محمدرضا قنبرتبار اندواری
مروری بر تاثیر نقش پژوهشگری معلم در رشد و توسعه نظام آموزشی
الهام احمدی - زهرا ابراهیمی
انگیزه پیشرفت تحصیلی عامل کلیدی در یادگیری درس ریاضی دانش آموزان
علی علیزاده ملک آبادی
الزامات طراحی فضای آموزشی معلولین با رویکرد طبیعت گرایی
مبینا روحی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0