0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
روش ها و شیوه های تمرین، تدریس و آموزش تربیت بدنی در دوره ابتدایی
نویسندگان :
فهیمه رضائی
1
غلامحسین رمضانی
2
احمد فقیه عبدالهی
3
1- دانشگاه فرهنگیان مازندران
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
3- اداره منابع طبیعی-اداره کل غرب مازندران
کلمات کلیدی :
تربيت بدني،شيوه هاي تمرين،تدريس،آموزش
چکیده :
حرکت وجنبش از ویژگی های حیات انسان ودارای انگیزه وریشه ای در سرشت او وعاملی برای رشد وسلامت ونشاط او است. مدارس در پرورش این حرکت و جنبش نقش اساسی و در مقطع دبستان به نوعی حرکت و ورزش را پایه گذاری می کنند. هدف از مقاله حاضر روش ها و شيوه هاي تمرين، تدريس و آموزش تربيت بدني در دوره ابتدايي می باشد . اطلاعات به شیوه ی کتابخانه ای –توصیفی گردآوری گردیده است. تربیت بدنی و ورزش، بخش مهمی از برنامه آموزشی مدرسه و فرایند تربیت و پرورش کودک و نوجوانان را تشکیل می دهد دستیابی به اهداف آموزشی تربیت بدنی در سه حیطه شناختی، عاطفی اجتماعی و روانی_حرکتی فقط از راه بررسی آموزشی، هدفمندی، برنامه ریزی و استفاده از طرح درسی امکان پذیر است و یکی از دروسی است که اگر به طور صحیح برنامه ریزی گردد نقش مؤثری میتواند در رشد و تکامل دانش آموزان داشته باشد هدف هر معلم از این برنامه تعلیم و تربیتی، باید کمک به دانش آموز به منظور دست یابی به استعداد خویش و قبول مسئولیت باشد و این درس جزئی غیر قابل تفکیک از جریان تعلیم و تربیت است و در تکامل کلی دانش آموز و حتی در روند کلی آموزش سهیم میباشد. دستهای از معلمین کار آزموده ورزش دریافتهاند که بهبود وضعیت جسمانی، بچهها را باهوشتر ساخته و از این رو بهتر میتوانند در روند آموزش قرار گیرد. براساس نتایج بدست آمده، ورزش در رشد تمام ابعاد جسمی ،ذهنی ،روانی و اخلاق تاثیرگذار بوده و از ملزومات برنامه درسی دوره دبستان می باشد و از آنجایی که دانش آموزان این دوره سنی علاقه ی ویژه ای به بازی دارند و با توجه به تاثیرات و نقش مثبت بازی ها در رشد اخلاقی، اجتماعی و یادگیری آ نها، لذا پیشنهاد می گردد تا جهت تحقق اهداف مربوطه در درس تربیت بدنی و ورزش، از بازی ها استفاده گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طراحی و بررسی پایداری مبدل افزاینده DC- DC BOOST
عبدالله احمدی - سید زین العابدین عباسپور - حسین سعیدی
تأثیر ارتباط خانواده و مدرسه در پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی
مهجبین محمدی کیادهی - ندا عموزاد
بررسی رابطه بازاریابی اجتماعی و ارزش ویژه برند باشگاه فوتبال نساجی مازندران «بزرگسالان»
جمشید سیارنژاد - یونس گرایلی شیخ
نقش سواد عاطفی در پیشبینی خودکارآمدی نوجوانان در همهگیری کووید-19
محمد حیاتی - زرین رسولی - رویا طالبی
بررسی سیمای حضرت آدم (ع) از دیدگاه مولانا در مثنوی معنوی
فاطمه بهار
بررسی شیوع رفتارهای پرخطر و عوامل جمعیت شناختی در بین هنرجویان ورزشکار هنرستان تربیت بدنی داراب ناحیه 2 شهرستان ساری دردوران پساکرونا
اسحق علی خطابی - بهزاد باقریان - رضا ارامش - محمدعلی اسدی
ارائه روشی مبتنیبر الگوریتمهای فرا اکتشافی جهت بهبود فرآیند انتخاب ویژگیهای بهینه برای درهم سازی تصویر
محمدسعید فخیمی
شناخت رابطه بین فناوری اطلاعات با یادگیری بهینه در مدارس دخترانه شهرستان محمودآباد در سال تحصیلی 98-97
فرشته حبیب زاده
ارتباط ادبيات فارسي با رياضي
محمد آقاجانپور عمران - نگار رشید
تأثیر تدریس به شیوه سازنده گرایی بر علاقه به درس: یک مطالعه نیمه آزمایشی
مصطفی صفری - لیلا نجارکریمی - ماهرخ فرجی پول
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0