0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تبیین جایگاه فنآوری های نوین در فرایند یاددهی یادگیری
نویسندگان :
زهرا کاظمی
1
1- دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا واحد امام خمینی ره کاشان
کلمات کلیدی :
فناوری های نوین،فرایند یاددهی یادگیری،غنی سازی محیط یادگیری
چکیده :
مقاله حاضر با هدف تبیین جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یاددهی یادگیری و نقش های بی نظیر آن در غنی سازی محیط یادگیری، باعنایت به سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران به روش مروری تهیه شد. در سال های نه چندان دور، بسیاری اعتقاد داشتند که ذهن دانش آموزان همانند محفظه های خالی در انتظار پر شدن با دانش و معلومات است، امّا انفجار اطلاعات و گسترش روزافزون فناوری نشان داد که باید دانش آموزان برای زندگی در یک دنیای پیشرفته امروزی که ارتباط تنگاتنگی با مسائل علمی و فناوری دارد، آماده شوند. یافته های پژوهش حاضر نشان داد، ارتباط مستقیم و مثبتی بین کاربرد فن آوری های اطلاعات وارتباطات با پیشرفت دانش آموزان و در نتیجه اثربخشی مدارس وجود دارد و پایداری یک دوره ی مطلوب، افزایش دانش عمومی، ارتقای سطح بهداشت و بهره وری، افزایش درآمدها و ایجاد ظرفیت برای نوآوری های آموزشی از جمله دستاوردهای پیشرفت فن آوری است. محیط های یادگری غنی شده با فن آوری، مهارت های تفکر سطح بالا را افزایش می دهد و ابزارهای فنآوری به دانش آموزان کمک می کند به جای فراگیری صرف دانش، به سوی کاربرد دانش حرکت کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طراحی لباس با الهام از نقوش هندسی ارگ بم
فرشته حبیب زاده
بررسی تاثیر دوزبانگی بر میزان یادگیری دانش آموزان
معصومه ارجی پسندیده - عاطفه معینی
مشکلات یادگیری ریاضیات دانش آموزان دوره ابتدایی
آوا هداوند - ژامک جعفری - سکینه اکبری
روش های اصلاح رفتار جهت پرورش عزت نفس دانش آموزان
میترا یوسفی
بررسی تاثیر آموزش مجازی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی
زهرا عسکری - فاطمه خداوندی - پریسا زارع
نقش تفاوت های فردی در برنامه ریزی درسی
نیما جمشیدی کمرودی - سیده سارا میری شهنه کلائی
چگونه توانستم رفتار نابهنجار دزدی محمدمهدی را به هنجار تبدیل نمایم؟
طاهره امانی حقانی - حسینعلی عطاران ایرج
ارائه مدل دستیابی به اقتصاد مقاومتی با تأکید نقش چابکی سازمانی دانشگاهها
سید عبداله خاوری
بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات دربهره وری کارکنان دانشگاه
علی رستم پور - راضیه رستم پور
خط مشی گذاری و هدایت نظام آموزشی
مهسا رضائی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0