0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر دوزبانگی بر میزان یادگیری دانش آموزان
نویسندگان :
معصومه ارجی پسندیده
1
عاطفه معینی
2
1- آموزش و پرورش استان زنجان
2- آموزش و پرورش استان زنجان
کلمات کلیدی :
آموزش دوزبانه،مهارت های یادگیری،دانش آموزان ابتدایی
چکیده :
دو زبانگی همواره از مسایلی است که بر فرایند آموزش و یادگیری افراد جامعه خود تاثیر داشته و پدیده ای است که در همه ی نقاط جهان مصداق دارد و پدیده ای است که در همه نقاط جهان مصداق دارد و افراد دو زبانه می توانند بر حسب مورد از آن زبان ها در رفع نیازهای ارتباطی خود استفاده کنند. پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش دوزبانه بر یادگیری دانش آموزان می پردازد. این پژوهش از نوع نظری است و در آن از رویکرد توصیفی- تفسیری در تحلیل اطلاعات استفاده شده است. از مهمترین یافته های این پژوهش می توان به 1- ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺗﻮﺻﻴﻔﯽ، ﺍﮐﺜﺮ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺩﻭﺯﺑﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﯼ ﻣﺸﮑﻞ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﺤﺪﻭﺩﻳﺘﻬﺎﯼ ﺯﺑﺎﻧﯽ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﺩﺭ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻭ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﺧﻮﺩ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺩﻭﺯﺑﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﻣﺤﻴﻂ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﻫﻤﮑﻼﺳﺎﻥ ﻭ ﻣﻌﻠﻢ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﺸﮑﻞ ﺑﻮﺩ، ﮐﻢ ﺭﻭ ﻭ ﺧﺠﺎﻟﺘﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ. 2- ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺍﺳﺘﻨﺒﺎﻃﯽ، ﺑﻴﻦ ﺩﻭﺯﺑﺎﻧﮕﯽ ﻭ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﯽ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻣﻌﻨﺎﺩﺍﺭﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺩﻭﺯﺑﺎﻧﻪ ﺩﺭﺩﺭﺳﻬﺎﯼ ﻗﺮﺍﺋﺖ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﻭ ﺍﻣﻼﺀ ﻭ ﻧﻴﺰ ﺩﺭﮎ ﻣﻌﻨﯽ ﻭ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻭ ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﻭ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻭ ﺳﻮﺍﻻﺕ ﺧﻮﺩ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی عوامل موثر بر نگرش نسبت به عمل جراحی زیبایی در بین دانشجویان
مریم بابانژاد کامی - الهام ضرقامی - صدیقه خلیلی شومیا - بیتا کوشکی - الهام ناوی پور
اقدام پژوهی چگونه توانستیم مشکل نگارشی ستایش، دانش آموز پایه ی ششم ابتدایی مدرسه ی پیام انقلاب را حل کنیم؟
مینا خدابنده اویلی - فاطمه شکرالهی - مبینا فاضلی
مزایا و معایب آموزش آنلاین ریاضیات در طول همه گیری COVID-19
جواد توکلی دارگانی
بررسی میزان آگاهی و نگرش دانش آموزان متوسطۀ شهرستان بوکان در مورد ایدز
امید دیبایی - ارسطو عبدالله پور
نقش شادی و نشاط در مدارس و تاثیر آن بر سلامت روان دانش آموزان ابتدایی
لیدا شش پری - حسین مومنی مهموئی
تحلیل محتوای کتاب فارسی ششم ابتدایی براساس شاخص مک لافلین
سیده مریم موسوی
جایگاه آموزش مجازی در اسناد بالادستی تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران
عارفه روشن طبری - فاطمه هدایتی - سینا مهدی زاده - آرش زابلی
دود دست سوم قلیان(THS): چیست و برای پیشگیری از عوارض آن چه باید کرد؟
فاطمه زکاله - الناز خلیلی
مدیریت کلاس درس
سمانه پورفلاح سیدمحله
نقش بازی های آموزشی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی در مدارس ابتدایی شهرستان چالوس با رویکردی توصیفی
فرزانه محمودبابویی - مهدی شهسوار پیرکویی - زهرا کریمی راد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0