0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اقدام پژوهی درباره چگونه می توانم به رفع بی علاقگی دانش آموزان کلاس اول کمک کنم؟
نویسندگان :
پریسا رحیمی
1
علی ملکی
2
1- دانشگاه فرهنگیان پردیس الزهرا(س) زنجان
2- دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی زنجان
کلمات کلیدی :
املا ، دانش آموز کلاس اول، نوشتن ، پایه اول ابتدایی
چکیده :
املا کلمه ای است عربی و مصدراین کلمه در ترجمه ی فارسی به معانی پرکردن، نویسانیدن دیگری را به تلقین، ازخود چیزی گفتن، مطلبی را تقریر کردن تا کسی بنویسد، نوشتن از تلقین دیگری،نوشتن مطلبی که دیگری تقریرکند، طریقه نوشتن کلمات، درست نویسی،نوشتن ترکیب حروف موافق قاعده ی رسم الخط استفاده شده است. {دهخدا،لغت نامه،ذیل کلمه ی املا{ تحقيقات مارچ در نارسايی هاي زيانی ، نارسايی هاي فراشناختی ليون در مورد اختلالات خواندن و نوشتن از قبل می باشد. )تبريزي، ۸۷۱۱ ، صفحه ي ۱۶ ( با توجه به موارد ذكر شده تعداد دانش آموزانی كه در برخی از امورات تحصيلی خود دچار مشكلاتی هستند قابل توجه است. به طوري كه در هر سال عده اي از اين دانش آموزان به دليل برخی از اختلالات خاصی يادگيري ترک تحصيل نموده يا مردود می شوند. و يا با حداقل كارايی نردبان تحصيلی را می پيمايند و به هر لحاظ نظام آموزشی هزينه هاي زيادي را از اين بابت می پردازد. مشكل تنها مربوط به دانش آموزان نيست. معلمان نيز به علت عدم آگاهی از طيف اختلالات يادگيري دانش آموزان مشكلات آنان را چندين برابر می كنند چون در مواجهه با اين مشكلات يا نسبت به آن ها بی توجه می شوند يا برچسب هايی مثل كودكان عقب مانده به دانش آموزان می زنند. در نتيجه از همان اوايل تحصيلی نوعی سرخوردگی و عدم باور توانايی هاي خود لذا توجه به اختلالات يادگيري دانش آموزان در ديكته از مسائل مهم آموزش و پرورش بوده و شناسايی ابعاد مسئله ضرورتی براي معلمان و برنامه ريزان است)هومن، 8387 ، ص) از آنجايی كه ديكته يكی از مهمترين مواد درسی دانش آموزان محسوب می شود. كه آن نيز به علت مهم بودن مهارت هاي نوشتاري است، شايد بتوان دليل اين امر را در عينی بودن مهارتهاي نوشتاري دانست كه امكان تحليل مشكلات كودک را فراهم می سازد. با توجه به اهميت موضوع سعی كردم دقت و تعمق بيشتري در درس املاء دانش آموزان داشته باشم. بنابراين مشكل اين دانش آموز فكرم را خيلی مشغول كرده است. از آنجايی كه وظيفه شغليم ايجاب می كرد سعی كردم براي حل اين مشكل راه حلهايی پيدا كنم تا شايد بتوان با به كار گرفتن اين شيوه ها به كودكانی كه به علت ضعف در ديكته به آنها برچسب كم ذهنی ، تنبلی ، حواس پرتی ، عقب مانده زده می شود كمك كرد. )مطهري، 873 ، ص)
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ضرورت و اهمیت استفاده از روزنامه و مجله در کلاس های چند پایه
زینب باقری - اقبال نصیری برم الوان
مطالعه تاثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجیگری مدیریت دانش (مورد مطالعه: معلمان مدارس ابتدایی دخترانه شهر ساری)
سیده زهره ساداتی - مژگان جلالی کلکناری
آموزش ارزش ها؛عنصر مغفول در پزشکی
امیر نهاوندی تکاب
نقش فضای مجازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
وحید عزیزی زرین کلایی - لیلا بیژنی کشکک - فرزانه دیوسالار
رابطه بین فرهنگ سازمانی و اثربخشی سازمانی (مطالعه موردی: ادارات ورزش و جوانان شمال کشور)
سیدحسین علوی - برانوش نیک بین - مهتاب مردانی
مطالعه مروری اصول عملیاتی روش تحقیق زمینه ای : گراندد تئوری
صفیه طهماسبی - قاسم علی احسانیان
رابطه بین مثبت اندیشی و باورهای دینی با اضطراب مرگ در بین بیماران کرونایی شهرستان ساری
صفورا فروزانی - فاطمه شکری
دلایل عدم تمایل یادگیری زبان انگلیسی در بین دانس آموزان و دانشجویان ایرانی
علی قاسمی
نقد و بررسی کتاب جدید شیمی دهم
سمیه میرزاد
بررسی تاثیر شایسته سالاری در جامعه با نگاهی به آموزه های اسلامی
علی زکوی - حمید حسین زاده - محمد دشتی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0