0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی مقایسه ای تأثیر استفاده از تختههای الکترونیکی و تخته های وایت برد بر میزان مشارکت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهرستان ساری
نویسندگان :
سیده صفورا براتی
1
خیرالله قابلی
2
فاطمه یوسفی
3
سمانه امامی خطبه سرا
4
1- پیام نور ساری
2- پردیس دکتر شریعتی ساری/ فرهنگیان
3- دانشگاه آزاد قائمشهر
4- دانشگاه آزاد ساری
کلمات کلیدی :
تخته های الکترونیکی،پیشرفت تحصیلی،مشارکت دانش آموزان،تخته های سفید سنتی،فن آوری آموزشی
چکیده :
هدف: این مطالعه با هدف مقایسه اثرات تخته های الکترونیکی و تخته های سفید سنتی بر پیشرفت تحصیلی و مشارکت دانش آموزان مقطع ابتدایی در شهرستان ساری انجام شد. در مجموع ۲۰۰ دانش آموز به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند: یکی با استفاده از تخته های الکترونیکی و دیگری با استفاده از تخته های سفید تدریس می شد. پیشرفت تحصیلی با استفاده از آزمون های استاندارد اندازه گیری شد، در حالی که مشارکت از طریق مشاهدات معلم و گزارش های خود دانش آموز ارزیابی شد. داده ها با استفاده از SPSS تحلیل شدند، با یک آزمون t نمونه مستقل مقایسه نمرات تحصیلی بین دو گروه و یک تحلیل رگرسیون چندگانه که پیش بینی کننده های پیشرفت تحصیلی را بررسی می کند. آزمون تی تفاوت قابل توجهی را در نمرات تحصیلی نشان داد، و گروه تخته الکترونیکی بهتر از گروه تخته سفید عمل کرد (p < 0.001). تجزیه و تحلیل رگرسیون نشان داد که هم نوع هیات مدیره و هم مشارکت دانشجویان پیش بینی کننده های مهم پیشرفت تحصیلی بودند، که ۳۶ درصد واریانس را تشکیل می دادند (R^2= 0.36). در حالی که هر دو عامل قابل توجه بودند، مشارکت دانشجویان به عنوان یک پیش بینی کننده کمی قوی تر ظاهر شد. با این حال، نقش محوری مشارکت دانش آموزان نشان می دهد که ابزارهای فن آوری هنگامی که با مشارکت فعال دانش آموزان تکمیل می شوند، بسیار موثر هستند. مطالعات آینده باید اثرات بلند مدت و ویژگی های خاص تخته های الکترونیکی را بررسی کنند که تاثیر آموزشی آن ها را به حداکثر می رساند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش معلم در شکلدهی تربیت دینی نوجوانان از دیدگاه نهجالبلاغه
مریم بیگدلی - مرتضی بیگدلی
بررسی تأثیر مدت زمان تکالیف بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان دوره اول ابتدایی
زهرا خزائی - خدیجه فرضی - سلیمه پورمصطفی خشکرودی
افزایش خلاقیت دانش آموزان با روش تدریس مشارکتی
حمیده رزده
بررسی روش های نوین آموزش و پژوهشی در کلاس درس ادبیات و زبان فارسی مطالعه موردی دبیران منطقه میانکوه شهرستان اردل
جواد خرمی رفنی
الزامات روانشناختی اموزش مجازی برای دانش اموزان
زهره گرزالدین - مهدی محمودی
تاثیر فناوریهای نوین آموزشی بر بهبود یادگیری دانش آموزان پیش دبستانی
مرضیه رستمی
بررسی تاثیر سلامت روان بر عملکرد ورزشی ورزشکاران
مریم رستم پور - مهدیس دلفان آذری - فاطمه شجاع شفیعی - هدیه بهادری
مروری بر فناوری اینترنت اشیاء
فائزه شبانی - الهام سیف اله زاده
پیش بینی سرمایه روانشناختی مدیران و معلمان آموزش و پرورش چالوس بر اساس مولفه های فرهنگ مدیریت خطا
سیده معصومه حسینی
مطالعه مروری در رابطه با فناوری اطلاعات وارتباطات
مهتاب نقیلو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0