0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
الزامات روانشناختی اموزش مجازی برای دانش اموزان
نویسندگان :
زهره گرزالدین
1
مهدی محمودی
2
1- موسسه اموزش عالی الکترونیکی ایرانیان
2- اموسسه اموزش عالی الکترونیکی ایرانیان
کلمات کلیدی :
اموزش،یادگیری،فضای مجازی،اموزش و پرورش،سطح یادیگری،محیط اموزشی
چکیده :
بررسی عوامل پیش ایند و پس ایند موفقیت تحصیلی همواره یکی از دغدغه های پژوهشگران نظام تعلیم و تربیت بوده و در مظالعات متعدد این عوامل به تناسب اهمیت خود شناسایی و و طبقه بندی شده است یکی از مسائل مطرح در حوزه اموزش مجازی که تحقیقات فراوانی به خود معطوف داشته ارتقای سطح یادگیری دانش اموزان است (Badri$badri .2017p.5) ،یادگیری کارکردی است که بوسیله ان دانش و رفتار و توانمندی افراد تقویت و اصلاح شده و در نهایت به تغییراتی می انجامد که معمولا دائمی هستند . امروزه از اموزش و پرورش انتظار می رود موجبات یادگیری فعال و مشارکتی بین دانش اموزان را در فضای مجازی فراهم اورند برای محقق شدن چنین رویکردی به ناچار نیاز به تغییر رویه های سابق است شیوه های اموزشی قدیمی مسلما پاسخگوی نیازهای اموزشی متغیر عصر جدید نیست بنابراین یکی از تلاش های متولیان اموزش باید برطرف کردن موانع یادگیری دانش اموزان در فضای مجازی باشد (Boaler 2015p35) هرگنهان معتقد است وقتی دانش اموزی چیزی را می اموزد این فقط رفتارش نیست که تغییر میکند بلکه استعداد پاسخ دادن او در اوضاع و احوال اینده نیز تغییر خواهد کرد و اینجاست که موضوع پایداری در یادگیری مطرح میشود. در طراحی بسیاری از فضاهای اموزشی به جنبه های روحی و روان شناختی دانش اموزان کمتر توجه شده است به نظر روان شناسان محیط و فضای اموزشی باید به گونه ای طراحی شود که یادگیری در ان اسان و خوشایند باشد نیاز روز افزون کشور ما به گسترش فضاهای اموزشی در بستر اموزش انلاین با توجه به عدم بررسی این فضا ها مشکلات عدیده ای را به وجود اورده است و متاسفانه اغلب فضاهای انلاین کشور سازگاری لازم با ویژگی های روان شناختی د انش اموزان ندارند و بدین لحاظ میتواند بر عملکرد یادگیری دانش اموزان و همچنین نگرش انها نسبت به تحصیل تاثیرگذار باشد .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نگاهی به استاندارد فرآیندی حل مسئله در محتوای کتاب ریاضی و آمار 3
حسین مهران فر - محمدجواد اسلام پور - مهدیه اجدادی
تاملی بر شیوه آموزش علوم زمین در مراکز تربیت معلم
رسول شریفی نجف آبادی
چالشها و مزایای برنامه شاد در فرآیند آموزش مجازی از دیدگاه معلمان ابتدایی
رابعه مرادی
مروری براصول وراهکارهای پیشگیری ازآسیبهای اجتماعی ورفتارهای پرخطردردانشآموزان
ربابه خدادادی
چگونه توانستم ضعف دانشآموز «محمدپارسا ایمانی کارنامی» در پایهی پنجم دبستان شهید احتشامی را در درس املا بهبود ببخشم؟
آرش ابراهیمزاده
عملکرد مدارس متاثر از سند تحول بنیادین و ساحت های شش گانه آن
رقیه زاهدی خطیر
بررسي تاثير روش تدريس مبتني بر تفكر خلاق بر ميزان پيشرفت تحصيلي و انگيزه پيشرفت دانش آموزان ابتدايي در درس علوم شهرستان بابلسر
لیلا تیرپور مشهدسر
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری دانش آموزان
فاطمه ولی پورقادیکلائی - اکرم عموزاده - اکرم عباس پور رکن - زهرا ولی پور - مریم نوروزی
تأثیر تلفن همراه در اُفول اعتقادات مذهبی دانش آموزان
مهدی کهنسال - سمیه ضامنی
تجربه ای موفق درآموزش و ویادگیری هندسه با استفاده ازتشکیل نمایشگاه در مدرسه
فخرالسادات عابدینیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0