0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مروری بر عوامل مؤثر بر استفاده معلمان از فناوری دیجیتال
نویسندگان :
فاطمه محمدجان نتاج
1
هاجر دانشور
2
مرضیه دانشور
3
1- اداره آموزش و پرورش سیمرغ
2- اداره آموزش و پرورش سیمرغ
3- اداره آموزش و پرورش سیمرغ
کلمات کلیدی :
فناوری دیجیتال،پیشرفت تحصیلی،دانش آموزان،آموزش
چکیده :
به رغم در دسترس بودن فناوری دیجیتال در مدارس، نتایج مطالعات بین المللی نشان میدهد که در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان موثر نیستند. معلمان باید پتانسیل فناوری دیجیتال را در فعالیتهای روزانه خود درک کنند و از آنها به خوبی استفاده کنند. با این حال، معلمان برای توسعه تخصص خود در هنگام استفاده از فناوری برای آموزش و یادگیری، به آموزش و راهنمایی نیاز دارند. عدم انجام این کار ممکن است باعث شود دانش آموزان مهارتهای مقابلهای لازم را برای زندگی آینده خود در عصر اطلاعات نداشته باشند. این مطالعه مروری با هدف بررسی عواملی که بر استفاده معلمان از فناوری دیجیتال در شیوههای آموزشی خود تأثیر میگذارد، به منظور ارائه آموزش بهتر، که در نهایت منجر به استفاده هدایتشدهتر و مرتبطتر از فناوری در آموزش میشود، انجام شد. چهار عامل تأثیرگذار بر استفاده معلمان از فناوری دیجیتال شناسایی شد: دانش، نگرش و مهارتهای معلمان که تحت تأثیر فرهنگ مدرسه نیز قرار دارند و بر آن تأثیر میگذارند. از این یافتهها، توصیههایی در مورد تربیت معلم با فناوری و پیشنهاداتی برای تحقیقات بیشتر ارائه شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
در تولید محتوای آموزشی معلمان در آموزش مجازی ناشی از تعطیلات کرونا چه اقدامی انجام دادم؟
محمد بخش درخشیده - الهام حبیبی - سهیلا دهمــرده - نجمــه هادی زاده - مریم سیاسر
رابطه شایستگی حرفهای و درگیری شغلی در معلمان مقطع ابتدایی
شهین سلطانی
بررسی رابطه مدیریت دانش در ورزش و بهزیستی روانشناختی بر اساس متغیر سلامت روان در دبیران تربیتبدنی شهر یزد
فاطمه السادات موسوی بفروئی - منیره غمخوار بفروئی - مریم موتاب بفرویی
برای پساکرونا: تجربه شیرین طراحی یک کلاس سبز
فرشته هدایتی - نبی الله حسین زاده - بهروز رودبارکی
درس هنر فرصتی برای ایجاد شادی و سلامت روان درمدارس دوره ابتدایی
فاطمه جلیلی
نقش فناوری در رشد و توسعه ی همه جانبه ی آموزش ریاضی
زهرا لاچینی
الکتریسیته
زهرا سعدآبادی مطلق - مهدی تمدن - سعید اقتداری - فریبا فرهمند حیدریان
بررسی رابطه اضطراب جدایی بر اساس سبکهای دلبستگی در دوره اول ابتدایی شهرستان چالوس
فیروزه نصیری - مرضیه سام دلیری
شناسایی راهکارهای موثر بر نقش کارکنان در تقویت تربیت دانش آموزان (مورد مطالعه مدارس مقطع متوسطه دوم در استان مازندران)
نگین صدیق - محمد حسن شکی
THE DESCRIPTION OF LINEARLY RIEMANNIAN, SUB-GAUSSIAN, SIMPLY GAUSSIAN PATHS
Kianoosh Sabzipour
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0