0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه مدیریت دانش در ورزش و بهزیستی روانشناختی بر اساس متغیر سلامت روان در دبیران تربیتبدنی شهر یزد
نویسندگان :
فاطمه السادات موسوی بفروئی
1
منیره غمخوار بفروئی
2
مریم موتاب بفرویی
3
1- دانشگاه پیام نور
2- دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی و معاون اجرایی دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان میبد
3- یزد
کلمات کلیدی :
مدیریت دانش،بهزیستی روانشناختی،سلامت روان
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی رابطه مدیریت دانش در ورزش و بهزیستی روانشناختی بر اساس متغیر سلامت روان در دبیران تربیتبدنی شهر یزد میباشد. روش تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دبیران تربیت بدنی شهر یزد بود؛ که بر اساس اطلاعات اداره آموزشوپرورش شهر یزد، 670 نفر بودند؛ که بر اساس جدول مورگان 248 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. در این تحقیق، از پرسشنامه پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف (2004)، پرسشنامه مدیریت دانش در ورزش ﻻوﺳﻮن (2003) و پرسشنامه سلامت روان گلدبرگ (1972) استفادهشده است. فرضیهها با استفاده از ضریب همبستگی، رگرسیون و تحلیل واریانس بررسی شدند. نتایج نشان داد بین مدیریت دانش در ورزش و بهزیستی روانشناختی بر اساس متغیر سلامت روان در دبیران تربیتبدنی شهر یزد معنادار و مثبت میباشد. سلامت روان 13 درصد از تغییرات واریانس بهزیستی روانشناختی و 22 درصد از متغیر مدیریت دانش در در دبیران تربیتبدنی شهر یزدرا تبیین کند. در نتیجه برگزاری دورههای آموزشی و کارگاهها برای معلمان با هدف ارتقاء آگاهی آنها درباره ورزش و بهزیستی روانشناختی میتواند مفید باشد. این دورهها میتوانند شامل مفاهیم و اصول ورزش، تأثیر ورزش بر بهزیستی روانشناختی، راهکارهایی برای انتخاب و تدریس فعالیتهای ورزشی مناسب و تکنیکهای بهزیستی روانشناختی باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه حمایت اجتماعی مدیران با سلامت روانی دانش آموزان کلاسهای اوقات فراغت و فوقبرنامه ورزشی شهر بیرجند
آسیه فاطمی زاده - نسیبه فاطمی زاده - اطهر عظیمی شیرخند
تأثیر یک دوره فعالیت بدنی بر افسردگی در دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق مبتلا به پُرخوری عصبی
ساجده فدائی ریحان آبادی - حسن عموزاد مهدیرجی - مرتضی پریچهره
چگونه توانستیم اضطراب و حس معلم هراسی فاطمه (پایه اول) از مربی ورزش را با سیاست مدبرانه کاهش دهیم؟
اشرف السادات آقاجانیمیر - ناصر اکبرنژاد بصرا
مروری بر ارتباط رسانه و توسعه تربیت بدنی
مهنوش سالاری
Iranian Novice versus Experienced EFL Teachers’ Perceptions about Teaching Vocabulary; Tracing professional development in their Narrations
Zahraossadat Mirsanjari - Fatemeh Rostami
بررسی تاثیر هوش هیجانی بر پرخاشگری و سازگاری فردی و اجتماعی دختران مقطع ابتدایی
پریسا آهنگری - سحر فردوسیان
بررسی رابطه اخلاق حرفه ای با کیفیت خدمات آموزشی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان رشتخوار
حسین مومنی مهموئی - مهدی اسحاقیان
سنجش اثربخشی استفاده از بازی های دیجیتال در ارتقای یادگیری
زینب سقایی
بررسی شاخص رشد بهرهوری مالمکوئیست هزینه (همراه با مطالعه موردی روی شعب یک بانک تخصصی)
حسین ارژنگ
لذت آموزش با برش اهداف آموزشی
زهره امینی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0