0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مروری بر محتوای کتب درسی مطالعات اجتماعی متوسطه اول
نویسندگان :
سیمین امینی زارع
1
هستی طالبی
2
1- دانشگاه فرهنگیان
2- دبیرستان فرزانگان ناحیه 1 کرج
کلمات کلیدی :
کتب مطالعات اجتماعی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف «مروری بر محتوای کتب درسی مطالعات اجتماعی متوسطه اول» بوده که با روش تحقیق کتابخانه ای انجام شد. مطالعات اجتماعی حوزه ای از برنامه درسی است که هدف آن، آشنا کردن دانش آموزان با محیط پیرامون آنها و توسعه ارتباطات انسانی است به گونه ای که دانش آموزان، شهروندانی خوب تربیت شوند. نتایج به دست آمده از پژوهش بیانگر آن است که شاخص های تربیت اجتماعی بر اساس «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، شامل مردم سالاری دینی، مسوولیت پذیری، مشارکت اجتماعی، رعایت قوانین و مقررات، پاسداری از ارزش های اسلامی، وحدت و همبستگی، تعاون و برادری، اختیار و آزادی، تعهد اجتماعی، وطن دوستی، مهارت ارتباطی و تعامل، روابط سالم خانوادگی، نظم در روابط فردی و اجتماعی است؛ لذا پیشنهاد می شود که محتوای درس مطالعات اجتماعی با واقعیتهای روز جامعه ایران مطابقت بیشتری یابد و نیز معلمان درس مطالعات اجتماعی در حوزه مهارتها و گرایشهای تفکر انتقادی در مراکز ضمن خدمت فرهنگیان مورد بازآموزی قرار گیرند تا به جای تدریس ایزوله مفاهیم، آنها را به صورت پرسشی از واقعیات جامعه درآورند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
لایه های فناوری اینترنت اشیاء و امنیت در سطوح مختلف آن
سمیه عسکرپور - منیره آل طه - زهرا محمدی گیسکی
رابطه بین مدیریت زمان و جو سازمانی ادارات ورزش و جوانان شهر تهران با میانجی گری رفتار شهروندی سازمانی
سکینه هرسیج ثانی - محمدتقی شجاعی مهر - محسن لقمانی
علت علاقه مندی انسان به رشته دریای
شاهرخ امیری
مدیریت سامانه های اطلاعاتی
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
افزایش بهره وری علمی وخلاقیت دانش آموزان با روش های نوین تدریس
سمیه عزیزی
رابطه آموزش و پژوهش با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه کرمانشاه
محمد نوری
سنجش عملکرد: سنجشی کنشگر برای یادگیریِ حضوری، الکترونیکی و ترکیبی
محدثه پاک نظر - عاطفه تقوی پور - علی پاک نظر
چالش ها و فرصت های آموزش الکترونیکی در عصر بحران کووید19
فهیمه رضایی - سیده خدیجه موسوی
کارکرد خانواده سالم در سلامت معنوی جامعه
بهار قربان نژاد زواردهی - محمدباقر فرقانی اوزرودی
اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان اول ابتدایی
سید معصومه حسینی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0