0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان اول ابتدایی
نویسندگان :
سید معصومه حسینی
1
1- آموزش و پرورش چالوس
کلمات کلیدی :
بازی درمانی شناختی- رفتاری،اختلال یادگیری ریاضی،دانش آموزان اول ابتدایی
چکیده :
این تحقیق با هدف اصلی اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان ابتدایی انجام گرفت. روش پژوهش شبه آزمایشی بود. جامعه آماری در این پژوهش شامل دانشآموزان پایه اول مدرسه شاهد چالوس بود و حجم نمونه آماری این پژوهش بر اساس نوع پژوهش 20 نفر و به روش نمونه گیری تصادفی برگزیده شدند. آزمون معلم ساخته ریاضی ابزار مورد استفاده بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها پس از جمع آوری داده ها، در رایانه تحت برنامه SPSS24 ثبت و از آمار توصیفی که شامل توزیع فراوانی و درصد آن استفاده شد و در بخش آمار استنباطی نیز به منظور پیداکردن تأثیر اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان ابتدایی از آزمون تی مستقل استفاده گردید. نتایج نشان داد استفاده از اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان ابتدایی مؤثر است؛ با توجه به اثربخشی استفاده از روش بازی درمانی شناختی- رفتاری به معلمان کلاس اول پیشنهاد می شود تا در روند فعالیت حرفه ای خود استفاده کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارتباط روانشناسی بالینی در سلامت روان و پیشرفت تحصیلی
سمیه باقری چشمقان - زهرا شادفر
آموزش الکترونیکی رویکرد اثر بخش ایجاد انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در یادگیری ریاضی
مهدی خدادادی - مریم ساجدی رئیسی
بررسی مقایسه ای یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی با یادگیری مشارکتی بر میزان شادکامی دانش آموزان
شقایق رضاپناه - فاطمه دهقان - اویس حمیدی - علی مهری - اسماعیل قنبری
مدیریت کلاس درس و نقش آن در یادگیری دانش آموزان
شبنم مختاری - شیما مختاری
آموزش ریاضی با جئوجبرا
مریم اسدی
عدالت آموزشی در نظام آموزش رسمی ایران
سیمین امینی زارع - محمود رضا صفرائی
چگونه توانستم با استفاده از بازخوردهای توصیفی به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاسم کمک کنم ؟
ناصر علیمرادی - معصومه بازدار - دنیا محمود نژاد
روایتی از بهبود درک اهرم و تکیهگاه با روش حل مسئله
فاطمه محمدی ششکل - سمیه مصطفوی - شهین حیدری - زهرا علی پور
بررسی میزان اثر بخشی دوره های آموزش ضمن خدمت مجازی بر عملکرد آموزگاران دوره ابتدایی در دوران همه گیری کرونا
پروانه گائینی زاده - مینا فردوسی زاده - وحید بنیسی
تحلیل محتوای کتاب علوم پایه سوم ابتدایی به لحاظ فعال بودن یا نبودن محتوا براساس تکنیک ویلیام رومی
رحمت بطیاربندپی - فاضله شعبانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0