0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مطالعه و شناختی دقیق بر افزایش کیفیت آموزش فنی مبتنی بر تعامل صنعت و دانشگاه
نویسندگان :
سمیه علیزاده فلاح
1
فائزه مجدی
2
مریم آیت الهی لورا
3
فاطمه رجبی
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن،
2- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نوشهر،
3- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن،
4- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن،
کلمات کلیدی :
کیفیت آموزش،پویایی سیستم،تعامل صنعت و دانشگاه،فنی و مهندسی
چکیده :
رابطه صنعت و دانشگاه اشاره به سازوکارهایی نظاممند دارد که ارتباط میان عرصه علمی و آکادمیک را با عرصه عملی و صنایع را تسهیل و تقویت مینماید. دانشگاهها باید استعدادهای جامعه را با رویکردی کاربردی، آموزش و پرورش داده و در اختیار صنایع قرار دهند. به دیگر سخن شیوه آموزش دانشگاهی باید متناسب با نیازهای بازار کار باشد. دنیای امروز، دنیای آموزش و پژوهش و ارتباط آنها با صنعت و جامعه است. پیوند دانشگاه و صنعت، یکی از شناختهشدهترین راههای رسیدن به توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده به گونهای که توسعه جوامع سخت به چندوچون پیوند میان این دو نهاد وابسته شده است. به سخن دیگر، دستیابی به توسعه ملی، توجه بوه همبستگی بخش صنعت و دانشگاهها را ایجاب میکند. ضرورت همبستگی میان صنعت و دانشگاه، برآمده از نیازهای دوسویه و لزوم سرعتبخشی به فرایند توسعه است. از سال 1995 تاکنون، تحصیلات فنی رشد چشمگیری داشته که بر کیفیت فارغ التحصیلان مهندسی نیز تاثیر گذار بوده است. بسیاری از مطالعات برروی بهبود کیفیت آموزش فنی تأکید دارند. صنعت به صورت فعالانه ای در بهبود کیفیت عرضه کنندگان مواد خام مشارکت می کند، اما علیرغم تامین سرمایه انسانی در صنعت، این کیفیت از نظر دانشگاهی نادیده گرفته شده است. شاید به این دلیل است که صنعت رویکردهای آکادمیک را به عنوان یک گزینه پذیرفته است. در نتیجه، بین صنعت و دانشگاه اختلاف چشمگیری وجود دارد که همین نیز یکی از دلایل اصلی برای کیفیت پایین آموزش فنی این کشور می باشد. در این مقاله پژوهشی، یک رویکرد جدید برای تحلیل تاثیر تعامل صنعت برروی کیفیت آموزش فنی ارائه شده است که برای این تحلیل از مدل سازی دینامیکی سیستم نیز استفاده می شود. در اینجا یک مدل مبتنی بر رایانه اتخاذ می شود که از آن برای توضیح در مورد تأثیر تعاملات صنعت-آکادمیک (IA) در ارتقای کیفیت آموزش فنی از طریق توانمندی فارغ التحصیلان استفاده شد. هم چنین در این مقاله تلاش شده است تا اثبات شود که مشارکت فعالانه صنعت در دانشگاه ها، پیشنهاد مناسبی بوده که برای هر دو طرف (دانشگاه و صنعت) دارای مزیت هایی است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیرات کرونا بر آموزش
عارفه روشن طبری
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سرسختی روانشناختی دانش آموزان متوسطه در دوران کرونا
فاطمه محمدپور
مقایسه تطبیقی عملگرایی آموزشی در کتاب های قدیم و نوین ریاضی متوسطه (مطالعه موردی مبحث تابع دوره دوم متوسطه)
ریحانه سادات مهدی زاده - ابراهیم ریحانی - سعید حق جو
بررسی میزان کاربست وسایل کمک آموزشی در تعمیق و جذابیت فرآیند یاددهی – یادگیری بر روی دانش آموزان پسر ابتدایی
حسین رحیمی
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی
رقیه بیات
نظریه های خود مراقبتی و ارتقای سلامت در راستای خودکارآمدی دانش آموزان دوره ابتدایی (7 تا 12 سال)
پردیس حیدری
عدم صداقت رواندرمانی؛ مرور سیستماتیک مطالعات انجامشده دو دهه اخیر
حسین علی پور - مهدی اکبری
بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با رضایت شغلی معلمان ابتدایی شهرستان گرگان
مرضیه پورولی - زهرا سرایلو - مرضیه کریمی
بررسی گرایش دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان تیزهوشان علامه حلی 9 به فعالیت های پژوهش محور
حمزه جعفری - دانیال برومندپور
نقش رشد تکنولوژی و فناوری اطلاعات بر میزان گرایش به خشونت در دانش آموزان شهرستان راسک
سید خلیل آهسته - الهام گندمکار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0