0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی میزان کاربست وسایل کمک آموزشی در تعمیق و جذابیت فرآیند یاددهی – یادگیری بر روی دانش آموزان پسر ابتدایی
نویسندگان :
حسین رحیمی
1
1- اداره آموزش وپرورش شهرستان زرندیه
کلمات کلیدی :
وسایل کمک آموزشی،یادگیری،تدریس
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی میزان کاربست وسایل کمک آموزشی در تعمیق فرآیند یاددهی – یادگیری و عوامل موثر بر عدم استفاده از آن بر روی دانش آموزان پسر ابتدایی شهرستان اراک بود. روش پژوهش توصیفی از نوع علی مقایسه ای بود. جامعه آماری این تحقیق کلیه معلمان و دانش آموزان ابتدایی شهرستان اراک بود که به این منظور به شیوه تصادفی 55 نفر از معلمان پایه ابتدایی به عنوان نمونه انتخاب شدند. . سپس50 نفر از دانش آموزان سال سوم ابتدایی مدرسه بشارت1 شهرستان اراک به طور تصادفی در گروه های گواه و آزمایش قرار گرفتند. گروه آزمایش (25 نفر)درس گفتگوی با خدا هدیه های آسمان با استفاده از ابزار کمک آموزشی (رایانه ای) را تجربه کردند و در نهایت دو گروه مجددا به پرسشنامه محقق ساخته که بر اساس طیف لیکرت در پنج گزینه پاسخ دادند.داده های این پژوهش با استفاده از آزمون های درصد فراوانی ، Tمستقل ، تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها نشان داد میزان کاربست وسایل کمک آموزشی در جریان فرآیند یاددهی-یادگیری و تاثیر مثبت در فرآیند یاددهی – یادگیری به طور متوسط 81/41 درصد است.نتایج تحلیل آزمون T بر تفاضل نمرات پیش و پس از آزمون و تحلیل آن نشان داد که بین گروه آزمایش و گروه گواه در استفاده از ابزار کمک آموزشی تفاوت معناداری دارد.به عبارتی استفاده از ابزار کمک آموزشی در تدریس در تعمیق و پیشرفت تحصیلی در مدارس موثر است. کلیدواژه ها: وسایل کمک آموزشی ، تدریس ، یادگیری
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش عوامل اثرگذار بر ارتقای توانمندی و توسعه حرفهای معلمان شهر اصفهان
مریم سپیانی - ناهید عقلی
تاثیر انگیزه های کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای (بررسی نقش آموزش کارآفرینی)
خدیجه ابراهیمی نیاک
آسیب های اجتماعی روانی و تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
ابوالفضل خلیلی - محمدرضا جامی
راهبردهای خودتنظیمی در محیط آموزشی برخط: تاثیر خودتنظیمی بر خاطرسپاری کوتاه مدت دانش واژگان زبان آموزان ایرانی
محمد جواد بهرامی - ندا فاتحی راد - مسعود تاج الدینی - پیمان سیف الدینی
برد عددی درC^*- جبرها
گلناز عزیزی - عبدالله عزیزی
ADMISSIBILITY IN ANALYTIC KNOT THEORY
Ghorban Ghasemi - Kamran Rahimi moghadam
بررسی تاثیر رهبری تحصیلی در بهبود عملکرد مدارس و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش ابتدایی مدارس شهرستان خرم آباد
محمد صالحی - مریم علیزاده بازگیر - اعظم بهاری
نقش سبک رهبری اصیل مدیران در جوّسازمانی نوآورانه، با میانجیگری اعتماد سازمانی در معلمان دوره آموزش ابتدائی شهر خواف
مصیب زنگنه - علی عسگری
تعیین روش مذاکره با موکل
حسین صیاد
ارزیابی رویکردهای اخلاقی حسابداران بر قضاوتهای اخلاقی و محرکهای اخلاقی آنها
فاطمه روحی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0