0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
کاربرد سامانه های اطلاعات مدیریت در تضمین کیفیت دانش سازمانی
نویسندگان :
علیرضا طاهرنژاد
1
سیمین امینی زارع
2
هادی یزدی
3
1- دانشگاه فرهنگیان
2- دانشگاه فرهنگیان
3- دانشگاه آزاد اسلامی گرگان
کلمات کلیدی :
سامانه های اطلاعات، تضمین کیفیت، دانش سازمانی
چکیده :
سامانه های اطلاعات مدیریت در عصر تغییرات و تحولات شتابنده ی محیطی نقش حیاتی در ادامه ی بقای سازمان ها دارند. سامانه های اطلاعات این امکان را برای مدیران فراهم می سازد که با پردازش سریع اطلاعات امکان کنترل و هماهنگی ساختارهای پیچیده تر را داشته باشد. کاربرد سامانه های اطلاعات موجب افزایش دانش و آگاهی کارکنان یک سازمان برای ارتباطات آسان تر، دقیق تر و کم هزینه تر می شود و دیگر این که خطای انسان در شبکه ی پردازش اطلاعات سازمان کاهش می یابد. امروزه، سازمان ها از طریق به کارگیری سامانه های اطلاعات از جمله کامپیوتر و با اتوماتیک کردن بخشی از وظایف مدیریتی خود می توانند دستورات و پیام ها را بدون ساختار سنتی مدیریتی در سراسر سازمان انتقال دهند و از این طریق کارکنان به اطلاعات زیادی دسترسی پیدا کرده و دانش و آگاهی آن ها افزایش می یابد و در انجام فعالیت های خود سرعت بالاتر و اثربخش بیشتری خواهند داشت. از این رو، می توان اذعان داشت که با به کارگیری سامانه هایاطلاعات مدیریت موجب تضمین کیفیت دانش و آگاهی کارکنان سازمان می شود. بر این اساس، مدیران سازمان های پیشرو با درک اهمیت این موضوع، سامانه های اطلاعات را به عنوان نیروی محرکه و عاملی مؤثر در پیشرفت و تضمین کیفیت دانش سازمانی قلمداد نموده اند. به طور کلی، مهم ترین نقش سامانه های اطلاعات در مدیریت دانش، توسعه و گسترش رشد دانش و افزایش سرعت انتقال دانش می باشد که به کمک آن، می توان دانش را به صورت فردی و گروهی ذخیره نمود. این دانش در خود سازمان و یا شرکای تجاری (تأمین کنندگان و مشتریان) تقسیم می-شود. سامانه های اطلاعات به عنوان ابزاری جهت ذخیره سازی، مدیریت و انتقال ساختار دانش به کار رفته و به مدیران در فهم بهتر و عمیق تر مسائل سازمان کمک کرده و آن ها را در تصمیمات یاری می رساند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اهمیت به کارگیری تکنولوژی آموزشی در سیستم های آموزش و پرورش
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - صادق سعدی
مقایسه پیشرفت تحصیلی در نتیجه آموزش حضوری وآموزش مجازی در بین دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه ناحیه 2 شهرستان ساری در دوران تحصیلی کرونایی
فاطمه شکری - اسحق علی خطابی
راهکاری نوین برای تشخیص حملات منع سرویس توزیعشده بر روی سامانه های یادگیری الکترونیکی
امیرحسین حنجری - دکتر رحیم اصغری - محسن شکر بیگی
بررسی تاثیر فعالیت های مکمل تربیتی(فوق برنامه) بر اثر بخشی تدریس(مطالعه موردی معلمان کرمان)
زهرا دارباز - عزت الله ملک پور افشار
اثربخشی آموزش مهارت های خودآگاهی و مهارت برقراری ارتباط مؤثر بر شادکامی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری
نسرین شجاع فلاح
چگونه توانستم با کاربرد رسانه های سنتی و نوظهور موجبات پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزانم (پنجم2) را فراهم آورم؟
حسنیه قاضی زاده - علی اصغر قلاوند
شناسایی مولفه های ارتقاء کیفیت آموزشی در دوره های تحصیلات تکمیلی در آموزش عالی
الهه کشاورز - احمدرضا اوجی نژاد - مهدی حاجی زاده - لیلا بهزادی
بررسی مشکلات تدریس فارسی اول دبستان و راهکارها
فروزان ناصری - ثنا محمدزاده
بررسی ارتباط هوش هیجانی و کیفیت زندگی کاری با نقش میانجی سلامت روان در معلمان شهر کرمانشاه
شیرین قاسمی - مریم قاسمی - سروش نیک مهر
رابطه آموزش ضمن خدمت بر توانمند سازی کارکنان آموزش وپرورش غرب استان مازندران
آزاده میرچی - فاطمه سیاه پشت خاچکی - حسینعلی تقی پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0