0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی اختلالات خواندن و درک مطلب در بین دانش آموزان دوره ابتدایی
نویسندگان :
فیروزه آخوندی یامچی
1
1- آموزش و پرورش مرند
کلمات کلیدی :
مهارت خواندن ، اختلالات خواندن، کودکان کم توان ذهنی
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی اختلالات خواندن در بین کودکان کم توان ذهنی صورت گرفته است .زمینه ی مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش ،برای یافتن پژوهش های مرتبط ، از مقالات منتشر شده در مجلات و فصلنامه های داخلی و خارجی استفاده شده است. از بین جامعه مطالعاتی که قبلا در حوزه اختلالات خواندن در ایران صورت گرفته است ، نمونه ای شامل مطالعات در دسترس که ملاک های مد نظر و مورد بررسی پژوهشگر را دارا بودند، انتخاب گردید.بنابراین تعداد مقالات زیادی با حجم نمونه نسبتا بزرگ که در مناطق مختلف کشور و دنیا صورت گرفته است، انتخاب شدند و سپس داده ها و نتایج آنها به کمک آمار توصیفی، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت .نتایج این بررسی نشان می دهد که میزان شیوع اختلالات خواندن در دختران (48/4 درصد) و در پسران (28/6 درصد) بوده است.درصد دانش آموزانی که دچار اختلالات خواندن هستند قابل توجه است آماردانش آموزانی که اختلالات خواندن به معنی خاص دارندبین 4 تا 12 درصد گزارش شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پژوهشی بر دانش آبکاری در شیمی جهت ارائه به کارگاه های کارآفرینی
الناز خلیلی
الگوی ارزشیابی کیفی - توصیفی در دبستان
محمد قربان پور - محدثه امینی نیا - معصومه عسگریان - حسین جعفری آزارکی
تاثیر تضمین ثبات شغلی در کارایی معلمان تربیت بدنی شهرستان بیرجند
مرجان مظفری - محمد شاهین فر - نرگس چنگیزیان - تکتم مطلبی پور
اقتدار معلم و مدیریت کلاس
سمانه مت میر - مریم یعقوبی
چالشهای نظام آموزش دوره ابتدایی در ده سال آینده
خاتون کیایی منصوری - مریم شکوهی - آمنه مهدی زاده
طراحی اقتصادی نمودار کنترلی چند متغیره بیزی با فواصل نمونه گیری متغیر
علی اکبر حیدری - سجاد آقازاده صادق بیگلو
بررسی آموزش مهارت گفتاری زبان انگلیسی زبان آموزان و عوامل موثر بر آن در مدارس دوره ی دوم متوسطه در ایران
سید مرتضی هاشمی تروجنی - پریسا فرخی نژاد
بررسی دوره های ضمن خدمت آموزشی و نقش آنها بر پیشرفت شغلی معلمان
آزاده برجی
نقش چشم انداز زمان و خود ناتوان سازی تحصیلی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
حمید نجفی مقدم - سید محمود موسوی نژاد - شمیم محمد علی نسب
تاثیر آموزش ترکیبی در یادگیری دانشجویان و دانش آموزان در دانشگاه ها و مدارس
روح الله عباسی - فاطمه کاظمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0