0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارزشیابی توصیفی
نویسندگان :
اکرم حسین پور
1
1- آزاداسلامی
کلمات کلیدی :
کلمات کلیدی :ارزشیابی ، ارزشیابی توصیفی،نظام آموزشی .
چکیده :
نظام آموزشی : اگر کلاس درس رابه عنوان مجموعه در نظر بگیریم کارکرد آن به صورت نظام خواهد بود یعنی با دریافت یک مجموعه درون داد ( دانش آموزان و معلم ) وطی فرایندی خاص (روش تدریس) درجهت هدف مشخص ،می توان به بازده یا برون داد مورد نظر دست یافت. کلاس درس خود جزیی از نظام مدرسه آن ناحیه منطقه ،استان وکشور که تشکیل دهنده نظام کل آموزشی کشور است می باشد. ارزشیابی(Evaluation): سنجش عملکرد یادگیرندگان و مقایسهی نتایج حاصل با اهداف آموزشی از قبل طرّاحی شده به منظور تعیین میزان پیشرفت یا افت تحصیلی دانش آموزان . ارزشيابي توصيفي به عنوان يکي از تغييرات در نظام ارزشيابي در آموزش و پرورش کشور در دهه اخير مد نظر بوده است.در این تحقیق از روش کتابخانه ای استفاده شده است . هدف اصلی در ارزشیابی توصیفی بهبود شرایط یادگیری دانش آموزان با از بین بردن اضطراب های نامطلوب ناشی از برگزاری امتحانات و بازخورد های عددی است. مؤلفه های ارزشیابی توصیفی عبارتند از : پویایی، بازخورد، کیفی بودن، فرایندی بودن. چالش های فراروی ارزشیابی توصیفی: به برخی از سوء برداشت هایی که اجرای موفقیت آمیز ارزشیابی توصیفی را با چالش روبرو کرده بیان کرده است که عبارتند از: نبودن تکرار پایه در ارزشیابی توصیفی، برابر دانستن ارزشیابی مستمر با امتحانات مکرر، معادل دانستن ارزشیابی توصیفی با ابزار آن. حسنی (1388) محاسن ارزشیابی توصیفی : 1-شناخت عمیق تر و دقیق تر از دانش آموز-2 کاهش اضطراب نامطلوب و فعالیت های دانش آموز در کنار موفقیت و. معایب ارزشیابی فعلی:1 - محدود شدن به ارزشیابی از دانش آموز و اطلاعات 2- اضطراب آور بودن نمره و امتحان و.. نظام آموزشی از پنج عنصر هدف، برنامه، روش، منابع و امکانات و ارزشیابی تشکیل شده است. هر کدام از این عناصر با یکدیگر در تعامل هستند، بنابراین تحول در هر کدام از این عناصر مستلزم تحول در سایر عناصر آموزش و پرورش است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه بین رهبری هوشمند و جامعهپذیری سازمانی (مورد مطالعه: آموزگاران دبستانهای شهرستان سوادکوه)
خدیجه علی آبادی درونکلا - مرضیه نیازآذری
بررسی تاثیر گذاری شیوه های آموزش علوم اجتماعی بر ارتقای سلامت اجتماعی دانش آموزان (مورد مطالعه دانش آموزان ناحیه ی ۴ آموزش وپرورش شهرستان مشهد)
ایمان ابراهیمی نوری - امیرمحمد دنکوب - یاسین یزدی
افزایش کارآیی سیستمهای توصیهگر با استفاده از کاوش قوانین انجمنی
خدیجه خلیلی - روح اله شعبانی
بررسی تاثیر رهبری تحول گرا بر خلاقیت فردی دبیران با نقش میانجی تسهیم دانش
خدیجه باباپوری
ارتقای دانش و مهارت تولید محتوای الکترونیکی در معلمان با برگزاری دوره توانمندسازی پروژه محور: اقدام پژوهی
فاطمه رهبری - ناصر تسلیمیان
پیش بینی تعلقخاطر به مدرسه و توانمندسازی شغلی با انگیزش کاری در دبیران تربیتبدنی شهر بیرجند
عباسعلی قیطاسی - محمدرضا سمعیان - علیرضا چاجی
افزایش آگاهی و بصیرت در مورد نماز(یکی از راههای دعوت دانشآموزان به نماز)
زهرا غفاری آبیسفلی
ارتباط حمایت اجتماعی و خودکارآمدی با تنش شغلی معلم های جوان شهرستان های بابلسر و فریدونکنار
لیلا بابایی - امیر پوراحمدعلی
چالش های آموزش الکترونیکی در روند آموزش عالی
مهین اسداله پور - بهمن خسروی پور - منتهی بوعذار
رابطه هوش عاطفی و مدیریت مشارکتی مدیران مقطع متوسطه
محمد بخش درخشیده - عبدالغفور خطیبی - سعیده بلوچ - فریبا دهقان دولتی - هــارون جــدگال
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0