0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارتباط حمایت اجتماعی و خودکارآمدی با تنش شغلی معلم های جوان شهرستان های بابلسر و فریدونکنار
نویسندگان :
لیلا بابایی
1
امیر پوراحمدعلی
2
1- مدرسه ابتدایی مطهره
2- آموزش و پرورش فریدونکنار
کلمات کلیدی :
حمایت اجتماعی ، خودکارآمدی، تنش شغلی، آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار
چکیده :
پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه حمایت اجتماعی و خودکارآمدی با تنش شغلی معلم های جوان شهرستان های بابلسر و فریدونکنار انجام گرفت. این پژوهش از نوع مطالعات توصیفی با طرح همبستگی بود. جامعه آماري پژوهش حاضر را کلیه معلم های جوان شهرستان های بابلسر و فریدونکنار تشكيل می دهند که از میان آنها، 200 معلم جوان شهرستان های بابلسر و فریدونکنار به صورت تصادفی ساده از بین لیست موجود در آموزش و پرورش انتخاب شدند و به پرسشنامه های حمایت اجتماعی (زیمت، پاول، فارلی، ورکمن و برکوف،1990)، خودکارآمدی (نظامی، شوآرتزر و جروسلم ، 1996 ) و تنش شغلی (پارکر و دکوتیس، ۱۹۸۳) پاسخ دادند. یافته های حاصل از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین حمایت اجتماعی و تنش شغلی و همچنین بین خودکارآمدی و تنش شغلی رابطه منفی معنی داری وجود دارد. نتایج رگرسیون چند گانه حاکی از آن بود که حمایت اجتماعی با بیشترین میزان بتا بهترین متغیر پیش بینی کننده تنش شغلی بطور منفی است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر مشکلات و راهبردهای تدریس به زبان فارسی در مناطق دوزبانه
مریم رضائی
بررسی رابطه انگیزش شغلی و تسهیم دانش با نقش میانجی ایمنی در محیط کار در پرسنل آتش نشانی قم
علیرضا ابوطالبی
برنهادهای پیشنهادی اصطلاح bibliogrphy در زبانهای انگلیسی، فارسی و عربی
فاطمه زهرا توانچه - سیدجواد مرتضایی - مرضیه آباد
چگونه توانستم مشکل ضعف و کند نویسی دانش آموز ام را در درس املای نوشتاری پایه اول دوره تحصیلی کاهش دهم؟
عبداالله محمودی
تاثیر توسعه اقتصادی، اجتماعی و جمعیت در برنامه ریزی آموزش و پرورش
طاهره محمدی تویه دروای - مهسا لازمی طالشمیکاییل
خوانش معنایی پارهای از نشانههای ارتباط غیرکلامی معلم – دانشآموز در مقطع ابتدایی
زهرا صالح زاده
آداب و آثار سفر از منظر قرآن و حدیث
علیرضا همتی - حمیدرضا فریدی
اثر بخشی توانبخشی حرفه ای بر سبک معنا در زندگی نوجو انان معلول
طاهره عطاپور چخماق بلاغ
بررسی میزان موفقیت تحصیلی دانش آموزان در مدارس با استفاده از تکنیک های داده کاوی
حمید بهادر - وحیده علیرضازاده صدقیانی
چگونه توانستیم مشکل املای دانش آموزمان را بهبود بخشیم؟
زهرا وهاب - امین رضوانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0