0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آسیب های اجتماعی روانی و تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
نویسندگان :
ابوالفضل خلیلی
1
محمدرضا جامی
2
1- دانشگاه فرهنگیان - پردیس شهید بهشتی مشهد
2- دانشگاه فرهنگیان - پردیس شهید بهشتی مشهد
کلمات کلیدی :
آسيب هاي اجتماعي ، جوان، اختلالات رواني، اعتياد ، خانواده.
چکیده :
آسيب هاي اجتماعي يكي از مباحث اصلي مطالعات آسيب شناسي اجتماعي رواني در اغلب شهرهاست. اين روزها با تغيير سبك زندگي و ماشيني شدن كارها، بدن سالم فقط يك بخش از عقل سالم را تشكيل ميدهد. بيگمان امروزه عقل سالم و به طور كلي زندگي سالم در گروي سلامت توامان جسم و روان است اگر اين تعادل به هم بخورد، يعني فقط به سلامت جسم توجه كنيم و از سلامت روان غافل بمانيم، يك اختلال رواني به حساب آمده كه حداقل يك ميليون و 300 هزار ايراني به اين اختلال مبتلا هستند. در اين مقاله به روش پيمايشي و به صورت تمام شمار با استفاده از پرسش نامه محقق ساخته، اطلاعات جمع آوري گرديد. پنج فرضيه تحقيق با استفاده از ضريب هم بستگي پيرسون مورد آزمون قرار گرفتند كه يافته ها حاكي از آن است كه:هر چه ميزان ارتباط عاطفي در خانواده بيش تر باشد، از ميزان اعتياد جوانان كاسته ميشود. هر چه ميزان اختلاف و ناسازگاري اعضاء خانواده بيش تر باشد، ميزان اعتياد جوانان افزايش مييابد. هر چه ميزان كنترل و نظارت بر رفتار فرزندان توسط والدين افزايش يابد، هرچه ميزان آسيبهاي روحي و رواني در خانواده افزايش يابد، ميزان اعتياد جوانان نيز افزايش مييابد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر بازی های آموزشی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان پایه ششم شهرستان ساری
سیدهاتف هاشمی نسب - سمانه علیزاده زغاچالی - سلمان خلیلی - طیبه اندرواژ
بررسی تاثیر رهبری توزیعی بر غرور سازمانی و اخلاق کار اسلامی معلمان منطقه رخ شهرستان تربت حیدریه
حسین مومنی مهموئی - ابوالفضل نجفی
رابطه کتابداری حقوقی و مدیریت دانش در کتابخانه ها
مجید شیرزاد - مریم مهدوی - رضاعلی حسین زاده
تأثیر آموزش قرآن به روش چندرسانه ای در مقایسه با روش سنتی بر یادگیری و یادداری دانش آموزان ابتدایی
منوره السادات جعفری - عیسی ملاشاهی زارع - باقر حسینی
استفاده از هوش مصنوعی در ریاضی دهم انسانی
فاطمه مقصودی
مقایسه فلسفه تربیتی ماریا مونته سوری و توران میر هادی
نرگس زحل - ولی شکری
چالشهای آموزش مجازی در نظام آموزشی ایران
پروانه شهابی مقدم
پیش بینی سرزندگی تحصیلی بر اساس ارتباط جو عاطفی خانواده و سبک زندگی دانش آموزان
فاطمه علی گلبندی - ابراهیم یوسفی - محمدجواد انگامه
یادگیری مبتنی بر آموزش مجازی و مزایا و معایب آن
مرضیه کرمانیان
ارزشیابی کیفی توصیفی فرایند اجرا و نتایج
نگار کاری زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0