0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر آموزش قرآن به روش چندرسانه ای در مقایسه با روش سنتی بر یادگیری و یادداری دانش آموزان ابتدایی
نویسندگان :
منوره السادات جعفری
1
عیسی ملاشاهی زارع
2
باقر حسینی
3
1- دانشکده علوم قرآنی زابل
2- دانشکده علوم قرآنی زابل
3- دانشکده علوم قرآنی زابل
کلمات کلیدی :
آموزش قرآن، چندرسانه ای، سنتی، یادگیری، یادداری
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی میزان اثربخشی آموزش قرآن به روش چندرسانه ای در مقایسه با روش سنتی بر یادگیری و یادداری دانش آموزان ابتدایی شهر زابل، در سال تحصیلی 97-1396 است. این پژوهش یک پژوهش کاربردی است و در زمره پژوهش های نیمه تجربی محسوب می شود. طرحی که از آن استفاده شده است، طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ دانش آموزان ابتدایی شهر زابل در سال تحصیلی 97-1396 می باشد. در این پژوهش از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شده است و برای گردآوری اطلاعات از یک چک لیست استاندارد محقق ساخته استفاده شد. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی(جدول توزیع فراوانی، محاسبه میانگین، انحراف استاندارد) و آمار استنباطی(آزمون t مستقل و u من ویتنی) استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش قرآن از طریق چندرسانه ای بر یادگیری و یادداری دانش آموزان به طور معناداری اثربخش تر از آموزش سنتی قرآن بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مطالعه موردی تبیین فرسودگی تحصیلی و تعیینکنندگی در یادگیری و خودتعیینکنندگی تحصیلی دانشآموزان متوسطه اول (شهرستان نوشهر)
ملیحه نیازیان - حسینعلی تقی پور - عباس نیازیان
تقویت سرعت یادسپاری و یادآوری در بهبود روانخوانی دانش آموزان پایه اول ابتدایی (سال تحصیلی 1400-1399)
مرضیه نظری
تقویت هویت خانواده با استفاده ازنقش های پدر و مادربزرگ ها در زندگی
جلیل سالک ذوقی - مظاهر فرمانی - مسعود عزتی شکوه
بررسی روند ارزشیابی سالانه معلمان بر پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
سمیه سلیمانی فر
بررسی رابطه ی بین سبک یادگیری انطباق یابنده با خلاقیت کارکنان دفتر مرکزی گروه پارس آرا آمل
فرشته قنبری - جمیله خوشخو
رابطه بررسی رابطه ساده وچندگانه ارتباط والدین با مدرسه با ناهنجاری های رفتاری تحصیلی دانش آموزان پسر دبیرستان های شهر گرگان
ابوالفضل بخشی پور - سعید زرگران
فنآوری های نوین و تاثیرات شگرف آن برآموزش و تدریس اثربخش
زهرا کاظمی
فناوری و روش تدریس الکترونیک(مجازی) دانش آموزان
فاطمه سالاری - زهرا سالاری - سکینه اسلامی
نگاه عمیق و اجرای ساده، راهکاری برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
مریم یعقوبی - علی آبادیان
تاثیر شبکه های اجتماعی بر پیشرفت فردی و تعامل اجتماعی در فرآیند یادگیری با استفاده از تکنولوژی آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان دشتستان
فاطمه صحت نژاد - ریحانه قنبری - مهرداد رهسپار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0