0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارزشیابی کیفی توصیفی فرایند اجرا و نتایج
نویسندگان :
نگار کاری زاده
1
1- مرکز آموزش عالی بنتالهدی صدر فردوس
کلمات کلیدی :
ارزشیابی ،ارزشیابی کیفی توصیفی، فرایند اجرا، کلاس درس
چکیده :
پویایی درعرصه علم وعمل نیازمند یادگیری معنادار و مداوم است و سنجش تحقق آن به عهده نظام ارزشیابی می باشد؛ جهت ارزشیابی ،از روش های کمی ،کیفی (توصیفی) استفاده می شود واز آن جا که ارزشیابی کمی نتوانسته است موفقیت زیادی در ارتقای سطح دانش ، داشته باشد؛ ما شاهد تعداد زیادی ترک تحصیلی ،تکرار پایه وعدم رضایت از مدرسه بوده ایم ، بنابراین طرح ارزشیابی توصیفی برای حل مشکلات ارزشیابی کمی، اضطراب ، محدود کردن خلاقیت و... طراحی شد؛ که البته این طرح نیز به دلیل عدم فرهنگ سازی ،انگیزه کافی معلمان و نبود امکانات در بعضی مناطق ، دارای نارسایی هایی بوده است. به نظام تعلیم و تربیت با اجرایی شدن سند تحول بنیادین لزوم آگاهی از مفهوم ارزشیابی کیفی توصیفی و چگونگی اجرایی شدن آن در سطح کلاس بیش از پیش نمایان شد. در این مقاله سعی شده است تا مفهوم ارزشیابی کیفی توصیفی وچگونگی اجرای آن را در سطح کلاس درسرا تبیین نماییم واز این طریق با روشنگری اذهان، به هر چه بهتر اجرایی شدن آن کمک کنیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
روایتی از بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان پایه ی چهارم با استفاده از روش خلاق
مریم اخگر - محمدباقر فرقانی اوزرودی
بررسی رابطه حساسیت اضطرابی و جو عاطفی خانواده با میزان آسیب روانی در دانش آموزان متوسطه
الهه خسروی لرگانی
تاثیر فضای آموزشی بر یادگیری
بهزاد نیازی مغانلو
رابطه بین رفتارهای اخلالگرایانه و خودنظمدهی تحصیلی در دانشآموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان اندیکا
هدایت حسین پور - مهناز بابادی - سجاد حسین پور
بررسی رابطه سبک یادگیری تلفیقی هنر و ریاضی و اثر آن بر عملکرد دانش آموزان استثنایی ابتدایی
ابوالفضل وصالی امید
تاثیر وجدان کاری بر هویت سازمانی با نقش میانجی تنبلی اجتماعی (مطالعه موردی مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان آمل)
فرهاد رضوانی - نادی علیزاده
بررسی رابطه سبک های مقابله با استرس با عزت نفس و استقلال شغلی در دانشجویان پیام نور شاهرود
سمانه بسطامی - زهرا عجم
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و یادگیری
زینب داودی - آرزو موسوی - معصومه همتی زاده
یادگیری مبتنی بر آموزش مجازی و مزایا و معایب آن
مرضیه کرمانیان
بهبود روش تدریس زمین پویا
افسانه شکری امینجان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0