0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نیاز سنجی آموزش های علمی و عملی در کارگاه های گرافیک بر اساس ارتقاء دانش و مهارت آموزی هنرآموزان و دانش آموزان خراسان رضوی
نویسندگان :
میثم امانی
1
1- اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی
کلمات کلیدی :
آموزش،دانش،مهارت،کارگاه گرافیک،آموزش عملی
چکیده :
هدف از این پژوهش نیاز سنجی آموزش های علمی و عملی در کارگاه های گرافیک بر اساس ارتقاء دانش و مهارت آموزی هنرآموزان و دانش آموزان خراسان رضوی(قطب شهید برونسی) بوده است. لذا روش انجام این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا، پژوهش از نوع پژوهش توصیفی کاربردي است. جامعه آماري این پژوهش شامل کلیه هنرآموزان و دانش آموزان کارگاه های گرافیک در استان خراسان رضوی(قطب شهید برونسی) تشکیل داده که به دلیل در دسترس بودن، تعداد 40 نفر از هنرآموزان و30 نفر از دانش آموزان کارگاه های گرافیک برگزیده شد. از دو پرسشنامه نیازهای آموزشی تئوری کارگاه های گرافیک و نیازهای آموزشی عملی کارگاه های گرافیک به منظور جمع آوری اطلاعات استفاده شد. بررسی نتایج نشان می دهد که در رابطه با سوال نياز هاي هنرآموزان کارگاه های گرافیک چيست؟ بررسی نشان داده است که اعتماد به نفس مربی و بهبود عزت نفس انسانی با توان بار عاملی معادل (0.84) دارای رتبه اول در زمینه نياز هاي هنرآموزان کارگاه های گرافیک است. در رابطه با سوال دوم: نيازهاي هنرآموزان کارگاه های گرافیک در رابطه با برنامه هاي درسي چيست؟ بررسی نشان داده است که لحاظ هدف های آموزشی در مراحل تدریس با توان بار عاملی معادل (0.88) دارای رتبه اول در زمینه نيازهاي هنرآموزان کارگاه های گرافیک در رابطه با برنامه هاي درسي است. در رابطه با سوال سوم: نيازهاي آموزشيِ هنرآموزان کارگاه های گرافیک چيست؟ بررسی نشان داده است که تاثیر دوره هاي آموزش ضمن خدمت بر افزایش مهارت های حرفه ای با توان بار عاملی معادل (0.78) دارای رتبه اول در زمینه نيازهاي آموزشيِ هنرآموزان کارگاه های گرافیک است. در سوال چهارم: نيازهاي عملی دانش آموزان کارگاه های گرافیک چيست؟ بررسی نشان داده است که طراحی دوره ها و پودمان های آموزشی، نیازسنجی آموزشی، تدریس و ارزشیابی آموزشی با توان بار عاملی معادل (0.89) دارای رتبه اول در زمینه نيازهاي عملی دانش آموزان کارگاه های گرافیک است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
« آموزش تفکر محور» در نظام تعلیم و تربیت کشور، چالش ها، راهبردها و راهکارها
نفیسه علمی نیک
مشارکت اجتماعی زنان و برقراری تعادل در فرصت ها
باقر تسلیمی - مهدی کهنسال - عاطفه مجدی کفش گری
مزایای استفاده از هوش مصنوعی در نظام تعلیم و تربیت
فهیمه رضائی - احمد فقیه عبدالهی
نقش حکمرانی هوشمند در آموزش شهر هوشمند
شهرزاد قاسمی
بررسی کتاب ریاضی و آمار3 دوازدهم انسانی
معصومه کدخدایی - مریم سلیمانی کیا - عفت شیخی
مدیریت منابع انسانی از دیدگاه اسلام
محمدرضا محمدزاده رهنی - محسن معتمدی
تحلیل بسترهای بحران مدیریت منابع آب کشور و نحوه مدیریت آن
ملیحه صادقی - ابراهیم صادقی
اقدام پژوهی درباره چگونه توانستم مشکل املای دانش آموز کلاس دوم ابتدایی رابهبودبخشم؟
سیده مریم موسوی
مدل یابی ریسک خروج دانشوران سازمان های ورزشی بر مبنای هوش رقابتی و ابعاد سازمانی
حمیدرضا قزلسفلو - علی چوری - زرین حضرتی مقدم - مهدیه طاووسی
تبیین رویکردهای برنامه ریزی درسی
الهه امیری دوماری - طاهره مختار شهرکی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0