0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه بازی بایادگیری و رشد اجتماعی دانش آموزان ابتدایی
نویسندگان :
محمدامین آزادیان دلسم
1
سوسن نورمحمدی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن
2- دانشگاه مارلیک نوشهر
کلمات کلیدی :
بازی ها آموزشی،دانش آموزان ابتدایی،یادگیری،مهارت ارتباطی،رشد اجتماعی
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی رابطه میان بازی و رشد اجتماعی دانشآموزان ابتدایی است. پژوهش به روش توصیفی از نوع همبستگی و با استفاده از ابزارهای کمی و کیفی انجام شد. جامعه آماری شامل دانشآموزان ابتدایی در مدارس دولتی شهرستان نوشهر بود. از 200 دانشآموز بهصورت تصادفی نمونهبرداری شد. دادهها با استفاده از پرسشنامههای استاندارد مهارتهای اجتماعی و مشاهدات میدانی گردآوری شدند. نتایج تحلیل همبستگی پیرسون نشان داد که بین میزان مشارکت در بازیهای گروهی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (r = 0.68 , p < 0.01). همچنین، تحلیل رگرسیون نشان داد که بازیهای گروهی قادرند 52% از واریانس مهارتهای اجتماعی را پیشبینی کنند. یافتههای کیفی نیز نشان میدهند که بازیهای گروهی به کودکان کمک میکنند تا مهارتهایی مانند همکاری، حل تعارض و مدیریت هیجانات را بهبود بخشند. به طور کلی، این پژوهش بر اهمیت بازی در بهبود مهارتهای اجتماعی و رشد عاطفی دانشآموزان تأکید میکند و توصیه میکند که مدارس و خانوادهها بهطور فعال بازیهای گروهی را در فرآیند یادگیری کودکان وارد کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی عوامل موثر بر تمایل به بازگشت گردشگران در دوران کرونا (مورد مطالعه: گردشگران استان مازندران)
محمد جوادی زاده - مهرنگار پارسای نهاد
بررسی تاثیر سلامت روان بر عملکرد ورزشی ورزشکاران
مریم رستم پور - مهدیس دلفان آذری - فاطمه شجاع شفیعی - هدیه بهادری
کاربرد سامانه های اطلاعات مدیریت در تضمین کیفیت دانش سازمانی
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
مروری بر روش های افزایش امنیت شبکه های حسگر بی سیم
مرضیه ضیف زاده
بررسی پاسخهای تصادفی به آزمونهای چند گزینهای
محمود داورزنی - محمد شایان نظامی
شناسایی راهکارهای تقویت ایمنی وامنیت سواحل ساری (تاکید بر گردشگری ورزشی)
شهرام زارع - بهزاد باقریان - رضا آرامش - جبیر تقی زاده
تاثیر تضمین ثبات شغلی در کارایی معلمان تربیت بدنی شهرستان بیرجند
مرجان مظفری - محمد شاهین فر - نرگس چنگیزیان - تکتم مطلبی پور
تحلیل مهارت های بحث گروهی در فراگیران از طریق بسترهای یاددهی-یادگیری
سجاد رضائی آلی - حسن وکیلی ازغندی - رضا صادقی
نقش هوش مصنوعی گاما در تحول آموزش و آینده یادگیری شخصیسازیشده و نوآورانه
غفار مهرجو - افسانه مهرجو - شیوا عباسقربانی
روان شناسی مثبت نگر از بدبینی به خوش بینی
فاطمه سیاه پشت خاچکی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0