0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارزیابی عوامل کلیدی موفقیت آموزش مجازی درطول بیماری واگیردارکووید-19با استفاده از روش تحلیل رابطه خاکستری
نویسندگان :
سیده حکیمه حسینی
1
داود درویشی سلوکلایی
2
1- دانشگاه پیام نور تهران
2- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
آموزش مجازی، عوامل کلیدی موفقیت، کووید19، تحلیل خاکستری
چکیده :
در طول همه گیری کووید-19، موسسات آموزشی در سراسر جهان تعطیل شدند که 60 درصد از دانش آموزان ودانشجویان را تحت تأثیر قرار داد و باعث ایجاد اختلال در سیستم آموزشی شد. هدف این مقاله شناسایی عوامل مهم موفقیت در یادگیری الکترونیکی در طول کووید-19 می باشد وسپس ارزیابی عوامل کلیدی موفقیت باروش تحلیلی خاکستری درمراکزآموزشی می باشد. ما دریافتیم که افزایش آگاهی مربیان ودانش آموزان، طراحی محتوای مناسب، مدیریت فناوری وتکنولوژی ومدیریت خدمات نهادی برای استفاده از سیستم های آموزش مجازی مهمترین عوامل موفقیت در آموزش مجاز ی در طول کووید-19 بود ند. در بین سیستم های یادگیری، یادگیری ترکیبی مناسب ترین سیستم یادگیری برای آموزش می باشد. مقاله حاضر عوامل کلیدی موفقیت را به همراه ابعاد آن کمی کرد و پنج بعد مختلف و 25 عامل مرتبط با سیستم یادگیری مجازی مبتنی براینترنت مورد تجزیه وتحلیل قرارداده است و رتبه بندی 10 دانشگاه دولتی درایران را باتوجه به تحلیل خاکستری در5 بعد مختلف موردارزیابی وتحلیل قرارگرفته است. آگاهی از تأثیر هر یک از عوامل یادگیری مجازی به ذینفعان کمک می کند تا سیاست های آموزشی، مدیریت سیستم یادگیری الکترونیکی، مدیریت دارایی ها و حفظ تغییرات را در تغییر و دستیابی به دانش جهانی مدیریت کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی عوامل موثر بر تمایل به بازگشت گردشگران در دوران کرونا (مورد مطالعه: گردشگران استان مازندران)
محمد جوادی زاده - مهرنگار پارسای نهاد
کلاس های چند پایه فرصت یا تهدید
جعفر اکبری لنگوری - یاسر محمدی افراکتی
اثربخشی بازی های گروهی بر مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی 5تا7ساله شهرستان شاهرود
زهرا قدس - مینا کافی
علل کم توجهی به باورهای دینی در بین دانش آموزان دبیرستانی
اکرم میرمحمدی
بررسی معایب و مزایای آموزش مجازی در دوران اپیدمی کرونا در مدارس ایران
فاطمه ریاحی - زهرا خبری زاده جوزم
چگونه توانستم تدریس مجازی در پایه دوازدهم انسانی دبیرستان الزهرا را در حد مطلوب بهبود بخشم؟
حوریه غدیری - فاطمه فلاحتکار
بررسی علل عدم همکاری دانش آموزان در فضای مجازی(دبیرستان دخترانه ادب، شهرستان اسلامشهر)
سوگند ربیع پور
اثربخشی موسیقی درمانی بر اضطراب تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی
مسعود آتشبار - محمد آهنگر - ناصر خان باباپور
The use of technology in teaching English and evaluating its impact on improving the learning process
Ali Khoshlahjeh Sadegh - Tahereh Mozaffari
نقش نماز در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در دانشآموزان
مهدی اکبری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0