0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی بازی های گروهی بر مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی 5تا7ساله شهرستان شاهرود
نویسندگان :
زهرا قدس
1
مینا کافی
2
1- شاهرود
2- شاهرود
کلمات کلیدی :
واژه های کلیدی: بازی گروهی، مهارت اجتماعی، رشد اجتماعی، کودک پیش دبستانی
چکیده :
زمینه و هدف: برای افزایش مهارت های اجتماعی در کودکان پیش دبستان روش های مختلفی از جمله بازی های گروهی معرفی شده است، پژوهش حاضر با هدف بررسي اثربخشي بازي هاي گروهي بر بهبود مهارت هاي اجتماعي کودکان پيش دبستاني 5 تا 7 ساله شهرستان شاهرود انجام شد. روش بررسی: جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع پیش دبستان موسسه کافی در سال تحصیلی 99-1398 بود. که از میان آن ها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی 40 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. این 40 نفر به طور تصادفی در 2 گروه 20 نفره آزمایش و کنترل قرار گرفتند. طرح پژوهشی حاضر نیمه آزمایشی واز نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود، که گروه آزمایش تحت تأثیر بازیهای گروهی در 60 جلسه 45 دقیقهای و گروه کنترل در لیست انتظار و در معرض برنامه آزاد قرار گرفتند. ابزار پژوهش، پرسشنامه مهارتهای اجتماعی ماتسون بود و ارزيابي مداخله اي به صورت پيش آزمون - پس آزمون و تحليل داده ها به کمک آزمون ANCOVA صورت گرفت. یافته ها: مهارت هاي اجتماعي کودکان گروه آزمايش در مقايسه با گروه شاهد، به طور معني داري افزايش يافت. (p<0.001) نتیجه گیری: بنابراین یکی از راه های افزایش مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستان، بکارگیری بازی های گروهی در قبال آن هاست. و استفاده از این شیوه جهت آماده سازی کودکان برای ورود به دنیای اجتماعی بزرگ تر، ضروری به نظر می رسد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش مهارتهای اجتماعی به دانشآموزان در مدرسه
کوثر رضایی
درس پژوهی تلفیقی عربی وریاضی بارویکرد STEM
اکرم واعظیان - نادره حمیدی
مزایای استفاده از هوش مصنوعی در نظام تعلیم و تربیت
فهیمه رضائی - احمد فقیه عبدالهی
تاثیر تمرینات استحکام بخشی کمری(کششی، تقویتی و سوئیس بال) بر لوردوز افراد مبتلا
حمیدرضا قزلسفلو - میثم گلدیزاده
تاثیر آموزش مهارت هاي اجتماعي بر اختلالات رفتاري دانش آموزان دبستاني شهرستان ساری ناحیه یک
مبینا عاشوری تلوکی - علی اصغر عبدی - سهیل طالبی - سمیه نامدار آزادگله
نقش مدیریت راهبردی منابع انسانی و اخلاق حرفه ای در پیش بینی عملکرد سازمانی مدیران مدارس ابتدایی آموزش و پرورش شهر ساری
حسین احمدی
بررسی نقش آسیب های فضای مجازی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
رضا براری - جابر زلفی - فاطمه تونی
تاثیر وجدان کاری بر هویت سازمانی با نقش میانجی تنبلی اجتماعی (مطالعه موردی مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان آمل)
فرهاد رضوانی - نادی علیزاده
تجربه مدیریت کلاس درس و فرایند یاددهی و یادگیری
سمانه مت میر - مریم یعقوبی
بررسی تاثیرات فناوری اطلاعات و ارتباطات بر آموزش
مریم شورج سمائی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0