0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
کلاس های چند پایه فرصت یا تهدید
نویسندگان :
جعفر اکبری لنگوری
1
یاسر محمدی افراکتی
2
1- آموزش و پرورش بابل
2- آموزش و پرورش قائم شهر
کلمات کلیدی :
چند پایه، کلاس، فرصت، تهدید
چکیده :
در آموزش و پرورش شرایط متنوعی در حوزه تعلیم و تربیت وجود دارد که متفاوت از یکدیگر بوده و برنامه ریزان به ویژه معلمان به مقتضای شرایط می بایست کار یاددهی- یادگیری را پیش ببرند . یکی از این شرایط ویژه وجود مدارس کوچک یا کلاسهای چند پایه است که یک معلم مجبور است چند پایه را به طور همزمان و در یک کلاس تدریس کند. این تحقیق در صدد پاسخگویی به این سوال می باشد که آموزش چند پایه در مدارس، یک فرصت است یا تهدید. برای پاسخ به این سوال از روش تحلیلی مبتنی بر استدلال های منطقی و بازدیدهای میدانی و صحبت با معلمان چندپایه استفاده شده است. بر اساس بررسی و تحلیل های انجام گرفته، نتایج حاکی از آن است که کلاس های چند پایه در مدارس ما قبل از آن که یک فرصت و موقعیت بهتر آموزش برای دانش آموزان به حساب آید، یک معضل آموزشی به حساب آمده و معلمان ، دانش آموزان و اولیای آن ها تمایلی به این مدارس نشان نمی دهند. و از آن به عنوان پوشش برای کاستی های نظام آموزشی و عدم تحقق عدالت اجتماعی یاد می کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نگاه عمیق و اجرای ساده، راهکاری برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
مریم یعقوبی - علی آبادیان
بررسی عوامل بستر ساز تعاملات اجتماعی در طراحی دانشکده معماری
طاهره حسین زاده باغان - شهاب عباس زاده
بررسی کتاب ریاضی پایه ی ششم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
عبدالله عزیزی - شهناز عزیزی
نقش زنان در نظام تربیتی اسلام
محمد جواد شهدی - علی اصغر آزاد
بهبود پرخاشگری مریم، دانش اموز پایه پنجم دبستان مکتب الزهرا شهرستان برخوار استان اصفهان
منصوره مطیع امرالله - سودابه رضایی
اثر مهارتهای ارتباطی بر اوقات فراغت فعال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
زینب نعمتپور کرانی - شیوا آزاد فدا - علی اصغر درودیان
نوآوری آموزشی، نیاز آموزش ابتدایی برای توسعه پایدار با نگاهی به رویکردهای کارآمد نوآوری در کشور اندونزی
زهرا صفر زاده - فریده جمالی
بررسی رابطه بین رهبری تحول گرا مدیران با کامیابی و انگیزش ورزشی کارکنان شهرداری قم
سید مرتضی طباطبائی فاخر
تحلیل محتوا متن کتاب مطالعات اجتماعی چهارم دبستان با روش ویلیام رومی
فاطمه افضلی
تحلیل محتوای کتاب ریاضی ششم ابتدایی بر پایۀ ساحت تربیت علمی و فناوری در سند تحول بنیادین
آسیه معمار - محمد مهدی نامی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0