0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی باز آموزی اسنادی بر عملکرد دانش آموزان دختردریادگیری درس املا شهرستان دماوند
نویسندگان :
نجمه حب عسگری
1
1- آموزش و پرورش منطقه دماوند
کلمات کلیدی :
بازآموزی اسنادی،املا،اثر بخشی،یادگیری
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی باز آموزی اسنادی بر عملکرد دانش آموزان دختر در یادگیری درس املا است . پژوهش حاضر از نوع پژوهش های آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل می باشد . آزمودنی ها شامل 30نفر از دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی مدارس شهردماونددر سال1402-1401بودند که به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و به طور تصادفی در هر یک از گروه های آزمایش و گواه قرار گرفتند . از آزمون ادراک حل مساله هپنر وپترسون و پرسشنامه بارت استفاده شد . گروه آزمایش به مدت 8 جلسه 45 دقیقه ای برای بازآموزی اسنادی ، آموزش داده شدند ، در حالی که گروه کنترل به برنامه های عادی کلاسی خود ادامه دادند .یافته های حاصل از تحلیل کواریانس نشان داد نمرات دانش آموزان گروه آزمایش در پس آزمون ،نسبت به گروه بالاتر است . تفاوت دو گروه در سطحa=0/01 معنی دار نبود .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونگی رفع دروغگویی دانشآموز پایه ششم ابتدایی
مهرداد مرادخانی - فریبا قاسمی
چگونه توانستم دانش آموزان پایه دوم ابتدایی را به درس ریاضی علاقمند نمایم .
فاطمه زهرا تقی پور علی تپه
معجزه فناوری در تدریس ریاضی
مریم یعقوبی - مریم موسوی
فناوریهای نوین در تکالیف شیمی دانشآموزان متوسطه دوم
مریم یزدی
تاثیر آموزش هنرهای تجسمی بر حافظه کوتاه مدت دانشآموزان ابتدایی
رضا براری - سید رضا هاشمی تروجنی - یاسر نوری
سبک یادگیری ( Learning styles (LS و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات
مهناز خنیفر
سواد رسانه ای یک نیاز نخست در دوران همه گیری ویروس کرونا
اعظم جهانگیری - سمیرا ابراهیم پور کومله
تاثیر ارزشیابی کیفی- توصیفی بر میزان فرایند یاددهی-یادگیری دانش آموزان دوره ی ابتدایی
نادر عبداله نژاد
نقش آموزش سفالگری و نقاشی در تقویت مهارت پردازش اطلاعات بینایی دانشآموزان ابتدایی
رضا براری - جابر زلفی - فاطمه تونی
راهحلهایی برای رفع بدفهمی دانشآموزان پایه نهم در مبحث تجزیه اتحادها
شبنم مختاری - فاطمه مفاخری - شیما مختاری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0