0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مطالعه تاثیر آسیب اجتماعی سریال های ماهواره ای فارسی زبان بر فرهنگ (حجاب و پوشاک) دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهرکرمان
نویسندگان :
سیدمحسن جمالی زاده
1
1- آزاد کرمان
کلمات کلیدی :
آسیب اجتماعی، فرهنگ، ماهواره ، حجاب و پوشش، دانشجویان.
چکیده :
این پژوهش علمی - پژوهشی در صدد پاسخگویی به این سوال است آیا سریالهای فارسی زبان ماهواره ای می توانند به عنوان یک آسیب اجتماعی بر فرهنگ دانشجویان دانشگاه فرهنگیان (شهر کرمان) تاثیر بگذارند؟اگرچه شهرکرمان دارای فرهنگ بومی و سنتی(از لحاظ حجاب و پوشش)می باشد،اما این فرهنگ بومی درعصر مدرن و فرامدرن، از طریق رسانه های ماهواره ای فارسی زبان مورد تهاجم واقع شده است وبه نظر می رسد که تهاجم و امپریالیسم فرهنگی، فرهنگ بومی و سنتی دانشجویان را به مخاطره انداخته است،یعنی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان توانسته اند به خوبی به سوی استحاله کردن فرهنگ دانشجویان شهرکرمان به پیش بروند و این روند تقریبا ادامه دارد.از این رو با مطالعه ای که از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهر کرمان(از طریق مصاحبه و مشاهده) به عمل آمد،نشان داد که آنانی دارای ماهواره می باشند، بیشتر به تماشای فیلم ها و برنامه های مختلف دیگر می پردازند و این تماشا دارای مقوله تاثیرپذیری فرهنگی است. این مقوله، حکایت از تایید این موضوع دارد، که بعضی دانشجویان دچار یک نوع تعارض فرهنگی ( به خصوص از لحاظ حجاب و پوشش)شده اند .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیلی بر ضرورت و اهمیت برنامه ریزی در دانشگاه ها
الهام صفاری - مهدی عالیشاه - سارا نصیری - پژمان تقی زاده
بررسی تطبیقی تصاویراسطوره عناصراربعه درحدیقه الحقیقه سنایی ومثنوی مولوی
کلثوم جعفری - خدیجه خیردوست - مهدیه حیدری
پیشبینی فرسودگی شغلی براساس حمایت اجتماعی ادراک شده معلمان مدارس ابتدایی شهرستان محمودآباد
فریده اصغری
چالش های استفاده از فناوری متاورس در آموزش ابتدایی
طوبی رجب زاده
رابطه بین اخلاق کاری و هوش اخلاقی معلمان با مسئولیت پذیری اجتماعی آنان (مورد مطالعه: معلمان رسمی شاغل در ادارات آموزش و پرورش استان مازندران)
حاتمه رجبی نیا - محسن شمس
استفاده از یادگیری مشارکتی برای تکامل آموزش مجازی
حامد خسروبیگی - سیده مریم موسوی میرکلائی
اهمیت تعامل والدین با مدرسه
امیر محمد حسینی - مهدی الهی
"Physics Education in the Digital Age: Modern Approaches to Engaging and Cultivating Scientific Minds"
Hossin Salmani - Ghorban Ghasemi
چگونه توانستم ضعف دانشآموز «محمدپارسا ایمانی کارنامی» در پایهی پنجم دبستان شهید احتشامی را در درس املا بهبود ببخشم؟
آرش ابراهیمزاده
بررسی میزان اثرگذاری سواد اطلاعاتی معلمان از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود روش های تدریس درس شیمی (با محوریت معلمان شیمی آموزش و پرورش مهرستان)
هدی منصوری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0