0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی میزان اثرگذاری سواد اطلاعاتی معلمان از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود روش های تدریس درس شیمی (با محوریت معلمان شیمی آموزش و پرورش مهرستان)
نویسندگان :
هدی منصوری
1
1- دبیر شیمی،آموزش و پرورش مهرستان
کلمات کلیدی :
سواد اطلاعاتی معلمان (فناوری اطلاعات و ارتباطات)،بهبود روش های تدریس،درس شیمی، معلمان شیمی
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی میزان اثرگذاری سواد اطلاعاتی معلمان از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود روش های تدریس درس شیمی (با محوریت معلمان شیمی آموزش و پرورش مهرستان)است که به صورت تجربی- همبستگی در مهر ماه 1397 اجرا گردید به این شکل که از معلمان شیمی مهرستان موثرترین روش های تدریس شیمی از طریق فناوری اطلاعات وارتباطات سوال گردیدجامعه ی آماری ما در پژوهش حاضر کل معلمان شیمی مهرستان است که 85 نفر به عنوان نمونه ی آماری به شیوه ی تصادفی طبقه بندی شده انتخاب شدند؛در این پژوهش از پرسشنامه ی محقق ساخته ی تاثیرگذاری سواد اطلاعاتی از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات بر روش های تدریس درس شیمی که دارای ۳ سوال ۳ گزینه ای با ضریب آلفای کرونباخ0.215 استفاده شده است؛ با تجزیه و تحلیل اطلاعات می توان نتیجه گرفت که فرضبه های فرعی سواد اطلاعاتی معلمان از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود روش تدریس آزمایشی در درس شیمی(با محوریت معلمان شیمی آموزش و پرورش مهرستان)موثر است؛ سواد اطلاعاتی معلمان از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود روش تدریس نمایشی در درس شیمی(با محوریت معلمان شیمی آموزش و پرورش مهرستان)موثر است، سواد اطلاعاتی معلمان از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود روش تدریس با استفاده از منابع مجازی در درس شیمی(با محوریت معلمان شیمی آموزش و پرورش مهرستان)موثر است تایید می شود وبا توجه به این موارد فرضیه ی اصلی پژوهش سواد اطلاعاتی معلمان از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات )بر بهبود روش های تدریس درس شیمی (با محوریت معلمان شیمی آموزش و پرورش مهرستان)موثر است تایید می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه بین یادگیری مشارکتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
رضا براری - الهام علیزاده - سیده فاطمه باقری
اثر بخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد، در شاد بودن و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان شهرستان چالوس
سحر مقصودیان
آموزش و تقویت مهارت شادمانی در دانش آموزان جهت افزایش سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی
زهره نصیری - کامبیز کلهر
بهبود پرخاشگری مریم، دانش اموز پایه پنجم دبستان مکتب الزهرا شهرستان برخوار استان اصفهان
منصوره مطیع امرالله - سودابه رضایی
بررسی تاثیر بلوغ یادگیری الکترونیکی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان ماهنشان سال تحصیلی 1403-1402
فاطمه رضائی
رابطه بین ویژگی های شخصیتی مادر و ابعاد آن با انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی تحصیلی (مطالعه موردی: دانش آموزان دوره اول متوسطه ناحیه دو ساری)
حسین احمدی - مهدی عالیشاه
یررسی عوامل درونی خلاقیت و تاثیر آن بر شخصیت کارآفرین
سهیلا جعفری - الناز خلیلی
رویکرد های نوین در مدیریت آموزشی
کلثوم جعفری - خدیجه خیردوست - مهدیه حیدری
آثار صلح و سازش در جامعه
آرمین خزائی - آرمیتا خزائی - علیرضا باروج کیاکلایی
مدرسه شاد و با نشاط برای دانش آموزان
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی - علی شیعه علی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0