0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
پیش بینی خودناتوان سازی تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور سمنان براساس ترس از ارزیابی منفی و خودکارآمدی
نویسندگان :
آسیه دهواری خاص
1
فاطمه بیانفر
2
1- دانشگاه سمنان
2- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
كليد واژهها: ترس از ارزیابی منفی، خودکارآمدی تحصیلی، خودناتوان سازی تحصیلی
چکیده :
چکیده هدف پژوهش حاضر، پیش بینی خودناتوان سازی تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور سمنان براساس ترس از ارزیابی منفی و خودکارآمدی بود. روش پژوهش توصیفی - همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور سمنان بود. که نمونه ای به حجم 290 نفر از دانشجویان، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی-طبقه ای انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه خودناتوان سازی (جونز و رودولت، 1982)، پرسشنامه ترس از ارزیابی منفی (BFNES) و مقیاس خودکارآمدی تحصیلی (ASES) استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده روشهای آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، بیشینه و کمینه) آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون) انجام شد. یافته ها نشان داد که ترس از ارزیابی منفی با خودناتوان سازی تحصیلی دانشجویان رابطه مثبت و معناداری دارد و خودکارآمدی تحصیلی با خودناتوان سازی تحصیلی رابطه منفی و معنادار بود (05/0>p).
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شیوه نوین تدریس در مدارس(یادگیری معکوس)
فاطمه مرادتبار - فاطمه آزادیان - الهام عیسی جان زاده
چه زمانی باید حد را به حدهای چپ و راست بشکنیم؟
صادق قاسمی
بررسي رابطه بهداشت رواني و عوامل استرس زا در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان متوسطه دوره اول
عبداله ميرزائي - طاهره میرزائی - خیراله خدابنده لو - ناصر عباسی
تهدیدها و فرصتهای آموزش مجازی
پویا شکیبا کریم آبادی - حمید رستمی
چگونه توانستم یادگیری دانش آموزان ازطریق آموزش مجازی را افزایش دهم؟
سارا نظام پرست
آموزش زبان فرانسه با استفاده از ساختار فارسی و انگلیسی
رزیتا عیلانی
پیشنهاداتی برای تغییر و تدوین کتاب های درسی که موجب بهبود وضع اقتصاد میشود
محمد جواد شهدی
تشخیص نفوذ شبکه های مبتنی بر نرم افزار برای افزایش دقت و کاهش حملات
مینا چوپانی سفیدی - پویان صالحی - فرشید شایان
تبیین رابطه قدرت برند با وفاداری مشتریان با نقش میانجی قدرت خرید مشتریان در فروشگاههای کفش ورزشی
لیلا رحمی - زهره عبدالهی - کیمیا کاهنی - سعید کولیوندی
نفوذ رسانههای اجتماعی در فرآیند یادگیری
بهناز شیخ عباسی فیروزکلا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0