0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تبیین رابطه قدرت برند با وفاداری مشتریان با نقش میانجی قدرت خرید مشتریان در فروشگاههای کفش ورزشی
نویسندگان :
لیلا رحمی
1
زهره عبدالهی
2
کیمیا کاهنی
3
سعید کولیوندی
4
1- اداره آموزش و پرورش ایلام
2- آموزش و پرورش یزد
3- دانشگاه شهید باهنر کرمان
4- اداره آموزش و پرورش ایلام
کلمات کلیدی :
قدرت برند، وفاداری مشتریان، قدرت خرید
چکیده :
ارزش نهفته در يک برند اغلب مربوط به ذهنيت و برداشت ويژه از يک مضمون کاربردي میباشد که مشتري را جذب مینماید. هدف پژوهش حاضر تبیین رابطه قدرت برند با وفاداری مشتریان با نقش میانجی قدرت خرید مشتریان در فروشگاههای کفش ورزشی بود. جامعه پژوهش حاضر را، کلیه مشتریان فروشگاههای کفش ورزشی تشکیل میدهد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر نوع گردآوری داده توصیفی و همبستگی است. با توجه به جامعه آماری بالای تحقیق تعداد نمونه با توجه به جدول مورگان، 384 نفر انتخاب شد. برای گردآوری دادهها از 3 پرسشنامه استاندارد، پرسشنامه استاندارد قدرت اجتماعی برند (حیدر زاده؛1389)، پرسشنامه قدرت خرید مشتریان آنلاین (برجیان، ۱۳۹۲) و پرسشنامه وفاداری مشتری (ابوالحسنی، 1394) استفاده شد که روایی و پایایی آنها مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (کالموگروف اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون) از نرمافزار spss استفاده شد. نتایج نشان داد که رابطه معناداری بین قدرت برند با وفاداری مشتریان در فروشگاههای کفش ورزشی وجود داشت همچنين رابطه معناداری بین قدرت برند با قدرت خرید مشتریان در فروشگاههای کفش ورزشی وجود داشت. پیشنهاد میشود که فروشگاههای کفش ورزشی با افزایش قدرت برند خود در کلیه ابعادی که به آن پرداخته شد و در نظر گرفتن ویژگیهای فردی مشتریان نظیر سن، جنسیت و تعامل با کارکنان وفاداری مشتریان خود را افزایش دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش و پرورش و مقابله با آسیب های رسانه های نوین (تاکید بر قدرت نرم انقلاب اسلامی)
افسانه بانی گل - سید جواد مومنی - مریم بادبر
آموزش مجازی(مزایا، معایب و تکنیک ها)
زهرا میناوی
شناسایی چالش سندروم های سازمانی و راهکارهای کاهش آن(با تاکید بر رفتارهای ضد شهروندی سازمانی)
حسین مومنی مهموئی - المیرا اعتمادی نیا
تاثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مسئولیت اجتماعی سازمانی (مطالعه موردی : آموزش و پرورش شهرستان آمل)
حسین پیراهش - معصومه بناساز
رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی و عملکرد تحصیلی با نقش میانجی انگیزه تحصیلی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر نکا
معصومه خلخالی - منیره بیابانی اسرمی
بررسی عوامل مؤثر بر افزایش انگیزه و رضایت شغلی معلمان مدارس ابتدایی (مطالعه مروری)
جواد رستمی
دوره ابتدایی اصلی ترین و مهمترین دوره آموزش ریاضی
زهرا محمودی - فاطمه بوربور
چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن دانش آموزم را کاهش دهم.
فرزانه کرمی - سیامک صادقی
اثربخشی بازی درمانی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوم ابتدایی مبتلا به اختلال خواندن در شهرستان چالوس
ائمه صادق کوهستانی
The Effect of Elaboration Techniques on Iranian intermediate EFL Learners’ Vocabulary Improvement
عباس بدری ایل ذوله - گلناز بدری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0