0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شناسایی فرصت ها و تهدیدهای شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) و ارائه الگویی پیشنهادی
نویسندگان :
امین رضوانی
1
مریم کبیری
2
محدثه رفیعی
3
محمد رضا نظریان
4
شبنم کاظمی
5
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه
2- دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی اصفهان
3- دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا اصفهان
4- دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان اصفهان
5- دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان اصفهان
کلمات کلیدی :
معلم،دانشآموز،شبکه آموزشی دانشآموز (شاد)،تهدید،فرصت
چکیده :
در سالهای اخیر، فضای مجازی به دلیل محبوبیت در میان دانش آموزان توانسته تأثیر بسیاری بر زندگی و یادگیری آنها بر جای گذارد. فضای آموزشی آنلاین امروزه در مرکز توجه قرارگرفته و ازجمله ابزارهای بسیار کارآمد و مؤثری است که امکان یاددهی و یادگیری را بین معلم و دانشآموز فراهم نموده است؛ با گذشت مدتزمانی، شبکه شاد در حوزه آموزشوپرورش معرفی شد و این برنامه هم مانند بسیاری از برنامهها و اقدامات جدید با نظرات مخالف و موافقی مواجه است و در کنار محاسنی که از این شبکه برای تداوم علمآموزی دانش آموزان عنوان میشود، معایب و نواقصی هم از سوی کارشناسان و اولیاء برای این اپلیکیشنها ذکرشدهاند. در همین راستا هدف از پژوهش حاضر، شناسایی فرصتها و تهدیدهای شبکه آموزشی دانشآموز (شاد) و ارائه الگویی پیشنهادی در این زمینه میباشد. این پژوهش ازلحاظ ماهیت و هدف، کاربردی و ازلحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی-تحلیلی است که اطلاعات آن از طریق بررسی کتب، مقالات و پایاننامههای معتبر، جمعآوریشده است. در این نوشتار، ضمن بیان اهمیت و ضرورت شبکه آموزشی دانشآموز (شاد)، به مهمترین فرصتها و تهدیدهای مؤثر آن در کشور ایران، اشارهشده است. در پایان، کلیه محاسن و معایب مؤثر استفاده از پیامرسان شاد، تحت الگویی جامعومانع، سازماندهی شده است. بهطورکلی فرصتها در هفت دسته هنری، فناورانه (زیرساختی)، آموزشی، مهارتی، بستر مشارکتی و تعاملانه، نگرشی و اقتصادی طبقهبندیشدهاند؛ و تهدیدهای آن به ده دسته مسائل مهارتی، نگرشی، فنی و زیرساختی، آموزشی، بستر تعاملی، رفتاری –عملکردی، اخلاقی، فرهنگی–اجتماعی، اقتصادی، پشتیبانی تقسیم میشود که هریک دارای زیرشاخههای متعددی هستند. نتایج برگرفته از این پژوهش، برای مسئولان آموزشوپرورش جهت برگزاری دورههای کارگاهی و ضمن خدمت جهت توانمندسازی معلمین و دانشآموزان در فضای مجازی، شناسایی و بازنگری در شیوه تدریس و آزمون آنلاین، فرهنگسازی مناسب و ... میتواند مؤثر باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارتقاء کیفیت آموزش و پژوهش در مدارس و دانشگاهها: تحلیل تطبیقی و راهکارهای همافزایی
شایسته محجری خیری - سمیه محسنی نژاد درکابیوری - خدیجه خیردوست
مدیریت پسماند ها ونقش زیست فناوری در تولید کمپوست کرم خاکی
ابراهیم ذوقی - الهه محمدی
بررسی تجربه ی کارکنان در مورد نرم افزار شیرپوینت در مرکز آموزش ملی نفت ایران
مجید شیرزاد - ایرج شیرزاد - راضیه بلباسی
بررسی نقش توانمندسازی و نوآوری با نقش میانجی دلبستگی شغلی در دبیران شهر کرمانشاه
بهاره میرزایی - فواد نوروزی
تاثیر بازارگرایی و بازاریابی الکترونیک بر عملکرد: مدیریت ارتباط با مشتریان به عنوان متغیر تعدیلگر
لیلا ملایی شمع جاران - محسن علیزاده ثانی
تحلیل تاثیر ابتکارات دلبستگی شغلی کارکنان بر رضایت شغلی کارکنان با تاکید بر نقش میانجی دلبستگی شغلی کارکنان
پیمان اکبری - کامران نظری - زهرا مقصودی - فهیمه قربانی
بررسی آموزش مجازی، مزایا و محدودیت های کلاس آنلاین
اعظم رستمی گرجی
ارزیابی تاثیر نرم افزار جئو جبرا در یادگیری درس هندسه (مبحث تبدیلات هندسی )دوره دوم متوسطه
مرتضی گرزین نژاد - محمد دهقاندار
پیشبینی ارتباط ویژگیهای شخصیتی با دانشآفرینی در ورزش و تعهد شغلی در دبیران تربیتبدنی استان کرمانشاه
فواد نوروزی - مسلم غلامی - هانی زمانی
بررسی تاثیر رویکردهای تربیتی اسلامی در تربیت سیاسی افراد جامعه
شاهرخ نعمتی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0