0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شناسایی و اعتبارسنجی شایستگیهای حرفه ای معلمان از دیدگاه مدیران آموزشوپرورش
نویسندگان :
سید محمد هاشمی تروجنی
1
مریم سادات دژکام
2
سید احمد هاشمی تروجنی
3
1- آموزش و پرورش بهشهر
2- آموزش و پرورش بهشهر
3- آموزش و پرورش بهشهر
کلمات کلیدی :
صلاحیت حرفه ای،شناختی،عاطفی،مهارتی و مدیریتی،فردی و شخصیتی،ابتدایی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، شناسایی و اعتبارسنجی شایستگیهای حرفه ای معلمان از دیدگاه مدیران آموزشوپرورش می باشد. طرح پژوهش، ترکیبی(کیفی و کمی) بود. در بخش کیفی، روش پژوهش، مطالعه ی موردی و مشارکت کنندگان شامل مدیران استان مازندران بودند. برای جمع آوری اطلاعات از مصاحبه ی نیمه ساختار یافته استفاده شد. روش نمونه گیری به صورت هدفمند از نوع موارد مطلوب بوده است. شیوه ی تجزیه وتحلیل نیز براساس تحلیل مضمون بوده است. یافته ها نشان داد که شایستگیهای حرفه ای معلمان از دیدگاه مدیران آموزشوپرورش شامل 53 مضمون پایه در قالب 4 مضمون سازمان دهنده شامل شایستگی های شناختی، عاطفی، مهارتی و مدیریتی، فردی و شخصیتی بود. در بخش کمی از روش توصیفی-پیمایشی استفاده شده است. جامعه ی آماری شامل مدیران شهرستان بهشهر و اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران بودند. تعداد 140 نفر از مدیران ابتدایی شهرستان بهشهر و اداره کل استان مازندران به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. نمونهگیری بهصورت خوشهای و در هر خوشه بهصورت تصادفی طبقه ای استفاده شد. در مرحله کمّی پژوهش به طراحی پرسشنامه پرداخته شد. تجزیه و تحلیل داده ها در نرم افزارهای SPSS و Smart PLS انجام شد. در ارتباط با پرسشنامه، نتایج نشان داد که آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی مؤلفههای شایستگیهای شناختی، عاطفی، مهارتی و مدیریتی، فردی و شخصیتی مورد تایید قرار گرفت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیر معلمین و محیط مدرسه در ارتقاء و توسعه سلامت اخلاقی و روانی دانش آموزان
معصومه صالحی میر
دیدگاه معلمان ابتدایی پسرانه شاهد شهید شیدانشید شهرضا درباره ی افزایش اثربخشی روش تدریس ساخت گرایی 5e در ریاضی ابتدایی
فریدون پریش - علی ترابی زیارتگاهی
لزوم آموزش نقاشی به کودکان در دوره ابتدایی جهت بروز خلاقیت در آن ها
رضا خیری
بررسی روش های مؤثر در سلامت اخلاقی با تکیه بر آموزه های قرآنی
حمیدرضا فریدی
یادگیری مشارکتی راهکاری برای آموزش مجازی در شرایط همه گیری ویروس کرونا
زهرا احمدپور - مائده عباس تبار
بررسی تاثیر رفتارهای نظارتی، انضباطی و سختگیرانه والدین بر وضعیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی
معصومه شهسواری - سحر مقصودیان
تربیت معلم و نیاز مبرم به آموزش انشا
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری - محمود علی اصغرپور موزیرجی - علیرضا رحیمی
تحلیل محتوای کتاب علوم پایه چهارم ابتدایی به روش ویلیام رومی
امه هانی اکبرزاده - زهرا اسفندیاری - علی گرجی پور شوبی - میلاد کاظمی
در جستجوی سبک مناسب مدیریت کلاس درس
سیامک صادقی - داود غلامی
مولفههای اثربخش در بهکارگیری روشهای نوآورانه تدریس معلمان در دورههای مجازی
الهام احمدی لاجیمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0