0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب علوم پایه چهارم ابتدایی به روش ویلیام رومی
نویسندگان :
امه هانی اکبرزاده
1
زهرا اسفندیاری
2
علی گرجی پور شوبی
3
میلاد کاظمی
4
1- دانشگاه پیام نور بهشهر
2- دانشگاه فرهنگیان آمل
3- دانشگاه ازاد نکا
4- دانشگاه آزاد محمود آباد
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا،کاوشگری،اکتشافی،علوم
چکیده :
در این پژوهش کتاب علوم پایه چهارم مقطع ابتدایی توسط تعدادی از آموزگاران که تجربه تدریس در این پایه را دارند به روش ویلیام رومی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است تا مشخص گردد این کتاب با توجه به مشخصه های موردنظر تا چه حدی به رویکرد کاوشگری و اکتشافی در یادگیری مفاهیم پرداخته است. از آنجاییکه که علوم تجربی یکی از کتب مهم درسی دانش آموزان شناخته میشود که دانش آموزان را به آشنایی و ارتباط با محیط و هستی سوق میدهد و سوالات بسیاری را برای آنان ایجاد می نماید لذا تحليل علوم تجربی مورد نظر قرار گرفت که امید است راهکارهای مفیدی را برای یادگیری دانش آموزان ارایه دهد. یافتههای پژوهش نشان داد که کتاب علوم پایه چهارم ابتدایی در تحلیل تصاویر با ضریب ۱/۵ در حد نرمال میباشد و در تحلیل فعالیت ها با ضریب ۱/۲ از همسانی درونی برخوردار است در تحلیل متن کتاب با ضریب ۰/۵ از همسانی و مطلوبیت درونی برخودار می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
محاسن و معایب آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه ها
مرضیه دهقان - فاطمه دهقان
کارورزی
مینا خدابنده اویلی
مزایا و معایب آموزش مجازی
هاجر عبادی
تحلیل محتوای کتاب جامعه شناسی 2 متوسطۀ دوم برپایۀ ساحت ها ی شش گانۀ تربیت در سند تحول بنیادین
شهلا سلطانی
بررسی نوآوری در آموزش و پرورش به منظور ارائه مدل
محمدتقی معتمدی تلاوکی - داود حامدنژاد - خدیجه قربانی ولیک چالی
تاثیر علم اطلاعات شناسی و کتابداری در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه
مریم یعقوبی - مهلا یعقوبی
چگونه توانستیم اختلال رفتاری پرخاشگری حدیث را بهبود بخشیم؟
مینا ریخته گر - فهیمه اسماعیل پور
بهبود مهارتهای عمومی دانشجویان در یک پلتفرم آموزش الکترونیکی PLE
مهناز خنیفر
یادگیری سیار الزامی در عصر حاضر
هایده پورشعبانی کشکانی - زهرا پورشعبانی کشکانی
واکاوی تجارب زیسته دانش آموزان سمپادی در راستای ویژگی های معلم ایده آل
مرضیه صادقی - تینا آقاجانی دوسالده - کوثر مسلمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0