0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارزیابی برای یادگیری در مقابل ارزیابی یادگیری: کلیدی برای موفقیت ها و بهبود آموزشی در کلاسهای درس
نویسندگان :
بهرام مقدس
1
1- موسسه آموزش عالی خزر محمودآباد
کلمات کلیدی :
ارزیابی،ارزیابی برای یادگیری،آموزش،ارزیابی یادگیری،کلاس درس
چکیده :
ارزیابی برای یادگیری ، عمل استفاده از فعالیتهای ارزشیابی منظم برای جمعآوری شواهدی است که به تصمیمهای آموزشی و یادگیری کمک میکند. گاهی اوقات از آن به عنوان ارزشیابی تکوینی، ارزشیابی مستمر یا ارزشیابی یادگیرنده یاد می شود. هدف این است که بینش هایی در مورد جایی که یادگیرنده است جمع آوری کنیم و نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنیم. این اطلاعات به نوبه خود برای ارائه بازخورد مؤثر مستمر، راهنمایی فراگیران برای تأمل در یادگیری خود، اقدام و پیشبرد مسیر یادگیری خود استفاده می شود. تحقیقات نشان میدهد که شیوههای ارزیابی برای یادگیری در میان 10 عنصر تاثیرگذار برتر تدریس در کلاس است که منجر به نتایج بهتر و نمرات امتحانات بالاتر میشود. در این مقاله سعی بر این است تا با اشاره به اهمیت ارزیابی برای یادگیری راهکارهای مفید و لازم را ارایه دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر فناوریهای نوین آموزشی بر بهبود یادگیری دانش آموزان پیش دبستانی
مرضیه رستمی
دانش پداگوژی، اندراگوژی، سینرگوژی برای آموزش
فخرالسادات عابدینیان
شناسایی و تبیین جایگاه فناوری های نوین در فرآیند یاددهی یادگیری
سپیده شیرزادپور - مهدی کاظمی
تاثیربالا بردن روحیه همکاری بر میزان بهره وری معلمان با تاکید بر نقش میانجی کیفیت زندگی معلمان شهرستا نهای نجف آباد و چادگان استان اصفهان
رحیم شمگانی - ناهید نادری - محمدرضا رحمانی - مریم شکراللهی
نقش فناوری اطلاعات و ابزارهای این حوزه در افزایش یادگیری و آموزش در دانش آموزان
طاهره رییسی
شیوه موثر در یاددهی تقسیم کسر و عدد مخلوط
رقیه رزمی - مینا شادکام
بررسی تاثیر سیستمها و فناوریهای اطلاعات بر مدیریت سازمانها
سید علیرضا رسولی - مجید شیرزاد
اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر سازگاری دانشآموزان ابتدایی
نفیسه خورشیدی - فاطمه سورتیجی اوکرکایی - طیبه یزدانی
بررسی مشکلات رفتاری و عاطفی دانشآموزان ابتدایی و روابط آنها با همسالان خود
زهرا مقصودی
پیامدهای شگرف به کارگیری فناوری های نوین در تدریس
زهرا کاظمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0