0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
الگوی رابطه ای کمال گرایی مثبت و منفی با اضطراب دانش اموزان فرزانگان1 ساری
نویسندگان :
معصومه اندی
1
مریم صدرآرا
2
آزاده خائفی
3
1- آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ساری ، مجتمع آموزشی حیات طیبه فرزانگان 1 دوره اول متوسطه
2- آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ساری ، مجتمع آموزشی حیات طیبه فرزانگان 1 دوره اول متوسطه
3- آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ساری ، مجتمع آموزشی حیات طیبه فرزانگان 1 دوره اول متوسطه
کلمات کلیدی :
کمال گرایی مثبت،اضطراب،کمالگرایی منفی،نوجوان،سمپاد
چکیده :
این پژوهش به بررسی الگوی رابطهای کمالگرایی مثبت و منفی با اضطراب در دانشآموزان فرزانگان 1 ساری پرداخته است. هدف اصلی مطالعه تحلیل تأثیرات انواع کمالگرایی (مثبت و منفی) بر میزان اضطراب دانشآموزان و شناسایی الگوهای خاص این رابطه در این گروه سنی است. در این تحقیق، از ابزارهای معتبر سنجش کمالگرایی و اضطراب بهعنوان متغیرهای اصلی استفاده شد. نتایج نشان داد که کمالگرایی منفی با سطوح بالاتری از اضطراب ارتباط دارد و بهطور قابلتوجهی با نگرانیهای تحصیلی و اجتماعی دانشآموزان در ارتباط است. از سوی دیگر، کمالگرایی مثبت با انگیزش و احساس موفقیت در شرایط مختلف همراه است و تاثیرات منفی اضطراب را کاهش میدهد. این یافتهها میتواند به طراحان برنامههای آموزشی و مشاورهای کمک کند تا با شناسایی تفاوتهای موجود در الگوهای کمالگرایی، روشهای مؤثری برای کاهش اضطراب و تقویت سلامت روانی در دانشآموزان ارائه دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اهمیت خانواده در هویت یابی نوجوانان
راضیه عباسی
بهره وری در منابع انسانی آموزش و پرورش؛ مسائل، چالش ها و راهکارها
سمیه نگراوی
تاملی بر شخصیت شناسی موکلین
حسین صیاد
تحلیل محتوای کتاب ریاضی (3) دوازدهم ریاضی بر اساس روش ویلیام رومی
مریم اسدی
بررسی تاثیر آموزش ادبیات مقایسه ای بر توانایی های تفکر انتقادی دانش آموزان مقطع متوسطه اول
شادمان مردوانی ریک - احمدرضا باقری
بررسی رابطه سواد اطلاعاتی و آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشجویان ( مطالعه موردی دانشجویان شاغل در سازمان های خصوصی آمل)
فاطمه مسلمی - رضا پاشا
اخلاق پژوهش
سیمین امینی زارع - هستی طالبی
بررسی اخلاق حرفه ای در مدیریت آموزشی
مجید شیرزاد - راضیه بلباسی - رضاعلی حسین زاده - زهرا احمدی آسوری
یادگیری مبتنی بر آموزش مجازی و مزایا و معایب آن
مرضیه کرمانیان
چگونه مشکل پرخاشگری جاوید دانش آموز مدرسه ابتدایی طبری آمل را بر طرف کردم
امیر محمد حسینی - محمدرضا عبداله انگرودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0