0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب ریاضی (3) دوازدهم ریاضی بر اساس روش ویلیام رومی
نویسندگان :
مریم اسدی
1
1- دانشگاه یاسوج
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا،کتاب ریاضی(3) پایه دوازدهم،روش ویلیام رومی،فعال و غیرفعال بودن کتاب
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر، تحليل محتواي كتاب ریاضی(3) پايه دوازدهم رياضي سال ١٤٠٠ است كه بر اساس تكنيك ويليام رومي تعيين فعال يا غيرفعال بودن كتاب صورت گرفته است. جامعه آماري مورد مطالعه در اين پژوهش، كتاب ریاضی پايه دوازدهم تجربی است كه به طور تصادفي تعدادي از صفحات به عنوان نمونه انتخاب شدند و بر اساس مقوله هاي فعال و غيرفعال تعيين شده توسط ويليام رومي تحليل، و ضريب درگيري آنها مشخص شد. واحد مطالعه در اين كتاب تجزيه و تحليل متن، پرسشها و تصاوير كتاب است. نتايج پژوهش نشان داد ضريب درگيري دانش آموزان با متن كتاب، فعاليت ها و كار در كلاس 5/١ مي باشد كه به معناي فعال بودن متن كتاب بر اساس تكنيك ويليام رومي است. ضريب درگيري با تصاوير 3/٢ به دست آمد كه نشان مي دهد كه تصاوير بر اساس تكنيك ويليام رومي مناسب نيست و در واقع بيش از حد فعال است. در بخش تمرين ها ضريب درگيري ٥/٠ به دست آمدكه به معناي فعال بودن تمرين هاي كتاب بر اساس روش ويليام است ولي ميزان درگيري دانش آموزان نسبتا كم است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر تاثیر استرس و اضطراب بر عملکرد تحصیلی دانش اموزان
مرضیه حاجیان - مقداد پورمحمدنسب
رابطه هوش هیجانی با تاب آوری و عملکرد شغلی معلمان آموزش و پرورش ناحیه دو ساری
صدیقه امیری
دانش پداگوژی، اندراگوژی، سینرگوژی برای آموزش
فخرالسادات عابدینیان
نقش شبیه سازی و بازی های آموزشی بر خلاقیت و یادگیری دانش آموزان
حسین احمدی
مروری بر منطق فازی
مژگان اسلامی نسب - راضیه باب الحوائجی
بررسی تأثیر آموزش با رویکرد گیمیفیکیشن بر دانشآموزان
پریا میردارمکاری - فاطمه مسلمی
نقش مدیریت دانش و خلاقیت در تدریس بر یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی
مصیب زنگنه
خلاقیت: چالشی برای آموزش و پرورش نوین
معصومه بوربور - فاطمه عبدالمالکی - پریوش عطاپور - محمدرضا بوربور
بررسی رابطه میزان مشارکتی بودن مدیریت با رضایت شغلی آموزگاران مدارس غرب استان مازندران و تاثیر مثبت آن در روند آموزش
زینب دلیرکوهی - مرضیه دلیرکوهی - موسی مجدی - آرزو عشوریان - فاطمه شکوهی
بررسی مشکلات رفتاری و عاطفی دانشآموزان ابتدایی و روابط آنها با همسالان خود
زهرا مقصودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0